10 september 2009

GSK i farten igen.

Träningsmatch mot Mjölby i Gislerinken är det som gäller i morgon. Mjölby håller till i E-serien och missade där allettan förra säsongen men tog sig via fortsättningsserien till playoff mot Khk som de rök i direkt. Ett bra lag således som äntrar rinken. Inför året har de värvat ett par etablerade div 1 spelare och lika många från j20 lag. Det folk känner igen är väl att Ulf Söderström numera är tränare istället för Rydmark och inte finns på isen mera.

GSK får klara sig utan Mikko Smura som skickades hem. Det lilla jag sett GSK hittills så imponerade inte Smura nämnvärt alla Fitzy direkt. Trodde jag inte heller men en som jag känner väl igen är Boman och jag väljer han framför en sådan som Smura i GSK dressen nio gånger av tio. Hoppas nu att GSK kan gå fullt och få en test inför serien. Har inte kollat upp hur det står till i truppen så här inför. Vi får ta oss till rinken så får vi se helt enkelt. Om inte annat för att det inte blir mycke mera GSK hemma innan hemmapremiären 23/9.

Just nämnda hemmapremiär är mot Kungälv onsdagen den 23/9. Samma dag lär troligen Lejonen köra SM-semi i speedway om det inte går helt galet på tisdag. Förra säsongen blev det krock med speedwayen med och samma Kungälv ville inte byta dag. Hur blir det denna gång? En GSK hemmapremiär inför tomma läktare. Inte kul! Nu behöver det ju inte bli så men Fröjd brukar välja att börja borta och kunna avgöra hemma. I så fall den 23/9 i Gislaved. Ev final blir när GSK spelar i Halmstad 30/9. Behöver knappast skriva det här. Bara att kopiera in förra årets inlägg.

Synes i rinken i morgon vänner!

3 kommentarer:

Anders Friborg sa...

Det var inte tomma läktare förra året mot Kungälv med sursalo som tränare - 70 pers kom inklusive jag. Jag går hellre på GSK-match än på vilket mopperally som helst. Det där jordfräsandet kan de lägga ned.

Tack för ordet.

Anonym sa...

Hehe, redan i förra årets inlägg så var det ett "Kram M".
Mr.Brynäs

# 72 Mårten sa...

Vid eftertanke så är det ju så att det finns flera alternativ hur det kommer att gå. Det kan ju bli så att Lejonen går vidare men inte få välja vad man skall börja. Då blir det troligen match på tisdagen hemma.

Det är ju så att jag vill de flesta lokala föreningar väl och hade GSK:s säsong löpt ända till kvalserien så hade man ju fimpat de första speedwaymatcherna. Slutet på filmen vill man ju inte missa.

"Kram M" När jag letade upp inlägget och fick se vad det stod i kommentaren så kunde jag inte hålla mig för skratt. Humor!

Synes i rinken ikväll grabbar. Leksnads IF-Brynäs IF 1-1 igår så vi borde kunna samsas ikväll.

Kram M