18 februari 2010

Tack för sången GSK - fortsättning från igår.

Ännu ett segerkort. 2-1 mot Kungälv denna gång.

GSK avslutade säsongen på hemmaplan med att spela hem ännu en seger inför urkassa 294 personer. Men måste säga att det kändes som att det var fler. Matchen denna kväll var ingen höjdare. GSK skapar en del i början av matchen och det genom Pettersson som var upplockad i förstalinan i Ahlqvists frånvaro. Men i det stora hela var det chansfattigt överlag de två första perioderna men efter halva matchen då GSK tappar pucken lite dumt så man får en vändning på sig. Lindberg är på plats men pucken slinter in efter att Kungälvarn lagt ett backhandskott.

Underläge 0-1 inför sista och en stund in i slutakten så får vi vårt blott andra hela pp för kvällen. Nu var det dags tänkte man. Och mycke riktigt så kan Pettersson styra in kvitteringen. GSK är nu på g och efter att ha klarat av ett boxplay så kan man en stund senare vända spelet upp till Wirll som tar sig in i zon med pucken i typ backhandläge framför sig och vippa över pucken på sin forehandsida och på så vis lugga backen och bara dra in pucken. Rätt snyggt må jag säga. När jag fick se att han fick över den på forehandsidan var jag säker på att han sätter dit pucken. Efter ledningsmålet spelar GSK av matchen föredömligt.

Kungälv forsade inte på alls tycker jag som jag trodde. De dumpade allt mot mål som vanligt och det är ju inte fel då det är framför målen mycke händer men de verkade spela på våra misstag genom hela matchen. Sen att de nu var på bortais och i en pressad situation gjorde att de var tvungna att se upp för älgarna med. Hände det något framåt så var det Luukkonen det handlade om och hände det att någon slashade Åkesson efter periodsignalen så var det Luukkonen det handlade om.

I GSK var Wirll som vanligt spelsugen och gjorde lite vad han ville. Dribblade med Kungälvare ett helt varv i zonen plus drömmålet. 1+1 denna match med. Lindberg var bra och stabil. Men hela laget är bra nu och det mesta funkar. Kul att se Hoffa ombytt igen och köra på värre på uppvärmningen.

bystedt prisades dubbelt innan match via seger i älgplusligan och funktionärernas pris till lagets mest värdefulla spelare. I två perioder undrade jag om någon var värd priser men det tog sig till sist och Bystedt gör sin poäng återigen.

Vet ni vad? Hur många har ett hockeylag som stämmer upp i segersång framför sina supportrar? Vi har ett! Efter att ha ropat in laget så kom de ut och överraskade med sin egen show. Sådant blir man glad av. Lindberg visade efteråt andra beskaffenheter än det bra målvaksspel han besitter.

Jag hade på känn under eftermiddagen att jag skulle håva hem något antingen 50/50 lotteriet eller den omskrivna puckkastningen under kvällen. En massa lotter har köps under säsongen utan att ha kammat kosing. Jag brukar ha lite flyt minst en gång varje säsong men denna hittills så har man bara varit ett fåtal nummer ifrån ett par gånger som närmast. Puckkastningen slutade jag med då Mr Brynäs "alltid" vann men började igen i slutet av grundserien och tog nummer 42 i ren protest mot alldeles för lite speltid för det numret i GSK. Sedan dess har jag kört med det numret och det gav utdelning igår. 800 spänn och nu är det jag som kastat hem mest riksdaler mellan mig och Mr Brynäs hux flux. Magkänslan hade rätt, det var min tur helt enkelt.

God kväll på er.

Inga kommentarer: