20 december 2007

21 mål blev 0....

Nä det gick ej igår. Vi räddar inte ens namnet och får dit en endaste puck. 2-0 slutar det i Kungälvfavör. Ett Kungälv utan Salo i båset. Allt enligt uppgift avstängd för att ha kastat en vattenflaska i huvudet på en domare. Kanske Hilmersson? Vad vet jag!

GSK börjar skitbra i hela första och skapar en 8-9 riktigt bra chanser till att göra mål men målisen är omutlig. Avsluten sitter innanför ramen och inte allt för dåliga. Möjligtvis lite långt ifrån. KIK är inte alls med i denna runda.

Andra sedan ökar KIK på tempot lite de fem första minuterna och vi blir sårbara och släpper in första målet på en chans som vi har haft minst tre likvärdiga innan. GSK jobbar sig tillbaka och pressar Kungälv i tio nya minuter utan resultat. Fattades bara då att motståndarna gick upp och gjorde mål. Så blev det.

Tredje får vi jobba för att komma ikapp men det händer inte så mycke nu med de få GSK.are som var med denna afton. Davis skjuter i stolpens insida. Det säger allt.

Ranta och Englund turades om att spela forward så gott de kunde. Att sedan Holeczy har en bit kvar kunde man se ikväll. Han försöker utmana och snurra och vända. Men att kamraterna i kedjan inte alltid fattar får vi bara ge tiden en chans.

GSK tipset då? Eftersom jag låg sexa inför och det blev en etta så tror jag att jag hamnade topp åtta. Själv hade jag en tvåa. Jag vet en etta som gick förbi. Återstår bara en till som kan ta mej då. Alltså sjua eller åtta bör jag vara då. Man får se helt enkelt!

Vi blev lite folk på läktaren till sist. Sex stycken. Inte så illa en onsdag och sista runda.

Inga kommentarer: