22 november 2007

Vi hade dem.

Lite småtrevlig Tingsrydsutflykt vi hade igår. Det var de vanliga nunerna jag såg bredvid mig i bilen. En nuna förvandlades dock till en åskboll under pissepausen. Hur fan kan man plurra på en parkeringsficka? Jag måste försvara nämnde åskboll att det var lika mörkt ute som om x7 just skulle ha spöat oss.

Skrev ju innan att man måste hålla de första två minutrarna i Tingsryd. Jag har ju lite rätt på tipset så här långt men nu var jag ute och cyklade rejält. GSK nätade ju redan första minuten!!! Som det kan bli! Erik styrde in pucken förövrigt. Av Taifs offensiv blev inget och matchen rullade på. Vi fick ett pp som vi klagade hejdlöst på hur dåligt det var men vad händer? Gubben i lådan Bystedt glider så sakta bara han kan, och jag vet inte hur han vickar till men backarna hamnade uppe hos oss och Bystedt kan lägga in ett ledningsmål till.

Taif kvitterar sedan till 2-2 i pp och det står sig en bit in i tredje. Då kommer juniormisstaget. Pucken skall bara ur zon men det skall åkas tillbaka med den och vi blir givetvis brutna och trissan sitter i baken istället. Jäkligt synd för vi hade dem rejält i 47 min och 50 sekunder. Efter målet skapar vi lite tryck men chanserna uteblir. Matchen slutar 4-2.

En riktigt bra genomförd match av GSK tycker jag, trots missen vi faller på. Harmonin är tillbaka och vi matchar de bästa på ett helt annat sätt nu. De chanser vi får sätter vi igen.

Räknade det till att det var 10 st av de 690 pers på plats som höll på GSK. För en kolsvart onsdag är det inte dåligt.

Som skrivet så blev det ju spö men det kändes knappast så på hemvägen för det var så mycke positivt trots "missen" att bära med sig. Vi sa det att jämför nu när vi fått spö med poängen vi fick med oss från klorhallen. Tog fasen två tre dagar innan det gick upp för mig att vi trots allt fick med en poäng hem den gången.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kolla nere till vänster på sidan www.lordsbasecamp.com

Tommy sa...

Till mitt försvar så var det jävligt halt i diket. Tur att det bara var ena foten som blev "dyngsur".

# 72 Mårten sa...

Gräddfil..

Känns hedrande att även en Moring har lite smak.

Hälsa Madam att Ed höll fjärde nollan och att Vopat höll igen när ett löv slashade örnen. Stort av Vopat!

Anonym sa...

ROMAB VOPAT klapp klapp klapp säger mitt LIF hjärta.... o0 o -.-