10 oktober 2008

Tabelljumbo.

Smaka på den.

Det är där vi står nu efter förlusten mot Helsingborg med 3-4. Hoffa, Bystedt och Ericsson.

Såg det ej med egna ögon men ett sms sa "usch" Sjätte utan vinst svider även för de mest inbitna på läktaren.

Hoffa verkar kommit igång i sällskap med Kölle och Bystedt. 1+2. Håll fast vid den linan.

*

Karlskrona HK som gäller hemma ikväll. En match mellan två världar känns det som. En insomnande klubb mot en framåtsträvande med visioner och fastslagna mål. Dessutom med rejält publikdrag runt föreningen. Vi känner igen det från ovalen. Folk är där andra folk är. Och visst fasen är man avis. Så är det.

Det är bara att kämpa vidare och hålla huvudet högt. Sötman blir bara goare när det händer och i och med onsdagens nederlag är vi en närmare att komma upp på banan igen.

Själv börjar jag komma upp på den samma nu efter att ha däckats i veckan. Min GSK comeback sker nog mot Ulricehamn på onsdag.

Så ingen fredagshockey ikväll för min del i rinken. Swehockey får duga för en klenis!

Detta var ett av de suraste inlägg jag skrivit på mina snart två år som pekfingervalsande skribent.

Ha så roligt ikväll och bara så ni vet kan det hända ikväll redan.

Inga kommentarer: