28 oktober 2008

Höft eller rännskita.

Det är det som gäller i Klorhallen. Ett av mina värsta hockeyminnen utspelade sig i klorstanken förra säsongen. GSK tappar en 2-0 ledning och Salo tar ut målisen första gången med sex min kvar lyckas och sedan likadant igen och kvitterar. Minns att Jimmy inte hade kraft nog i en hand för att få ut pucken. Den matchen skulle vi haft och som det gick till har jag inte smält än.

Sist vi var där var avslutningsmatchen i våras. 6-0 till GSK och spel mot ett mål. Då blev det ingen utskällning av laget förutom att Sandahl röt av fasen till det lite väl slappa försvarsspelet stundtals mot slutet när det skulle hållas nolla. En rolig resa samtidigt som det var sista gången man såg skymten av den GSK upplagan.

Denna upplaga av GSK skall dit imorgon för andra mötet lagen emellan. Jag var på SM-finalen så jag missade det första och missar även morgondagens möte på plats. Väljer att åka dit framöver då det blir på en söndag.

Fasen vilken lättja!! Eller blir man äldre bara?

Sak samma. Kungälv är ett lag jag anser att vi skall ha bakom oss när det summeras. Men med en nykter spelaromsättning och ett par fina nyförvärv samt att man har kontinuitet med Salo i båset gör att detta är bland den svåraste bortamatchen att ta sig an.

Det enda jag hoppas på i nuvarande situation är att vårat spel sätter sig en aning över lite längre tid. Helst hela matcherna. 0-4 fick vi spö med i hemmamatchen. Bättre bud nu tack! Men det är i nästa runda det gäller som vi vet. Men spelet måste komma igång.

Kämpa på G!-S!-K!

*

Jedrzejak, Holder och Ulamek fortsätter att vara Lejon. Rätt fint! Och med de andra som redan är klara så är laget i det närmaste intakt från mästarsäsongen.

Motståndarna lär få det svettigt till våren.

Inga kommentarer: