04 november 2007

Kul hockeydag.


u11 kille i full mundering...taggad att lira på.

Blev en del tid i Gislerinken idag. Först vid lunchtid så var det derby mellan GSK-X7 u11. Till saken hör ju att jag. Ni vet ju var mina sympatier ligger vad gäller tröjfärger. Nu spelar min systerson i fiendeland så jag satte mig mellan båda lagens föräldrar. Och hjälp vilket engagemang! Bra med publik gjorde ju att grabbarna på isen fick det stödet de förkänade.

9-2 till GSK slutade matchen. Gå gärna och kolla på dessa grabbar någon gång. Kan bara säga det att det avdramatiserar det hela en hel del. Man kan bli fasen så blåögd på en läktare. Men i en sådan här match charmas man av allas olika insatser. Chanser i ett och det kämpas och paniken på läktaren inte minst gör att det var underhållning av bra kalliber.
En före detta grannrival. Nu våran! Matchens lirare..Igen! Foto I Schön.

Efter lite krubb på Lindsbar så försvann spilltiden till nästa match. Göteborg las som väntat ner med 7-1 till sist. Bystedt Göteborgsform håller i sig. Tre mål och två ass denna gång. Snyggast mål gör annars Lidas vid 6-1. En dragare rätt upp i krysset.

Kul att få se back Hoffa i GSK tröjan igen. Han hade sällskap av Björn Gustafsson från
HV j20. Vill se dem mot bättre motstånd hur bra de är eller en och en så att säga. Var väl bara en match de skulle testa på det denna gång tror jag. De gjorde minsann inte bort sig i alla fall.

Matchen annars ingen höjdare. Andraperioden skapar vi knappast ingenting. Men det skiter vi i så länge vi gör ett mål mer än motståndaren och ror hem matchen ändå.

Matchens lirare. Jag är skylldig till denna gång. Jag och #50 hjälptes åt att ta ut dessa båda ikväll. Valet i GSK var inte så svårt. Med fem poäng är man given. Men Svensson var ej långt borta. Faller lite på tian. Johan alltid bra. Tycker också de unga backarna Larsson, Petersson förkänar ett plus.

Robin Fors föll valet på i GIK. Kan tyckas som ett hån när man släpper sju puckar. Men han flög ju som en puttefötännare mellan stolparna vissa stunder. Och när priset delades ut kan jag lova att det var en rejält svettig Fors. Alternativet var annars målskytten för att han just målade. Men detta kändes bättre.

Teckenförklaring...puttefötännare = som en liten vässla! X7 = grannrival. Gissa vilken!

Inga kommentarer: