10 november 2007

Sommarrally?



Ja en tur till Skilling 500 blev det som lördagsnöje denna dag. Började med att sula om Forden på förmiddagen och tur var väl det. Vi (de vanliga hockeygardet) sa det att det är väl katten mä för hela hockeysäsongen hittills har det varit sommarväglag till vintersport och nu vinterväglag till sommarrally. Uppochnervändavärlden! Det var så halt att inte ens rallybilarna tog sig upp till tävlingscentret på Grönelund.

Rallyt i sig tappade en del ekipage innan start för det sas att de inte fick använda noter och då väglaget inte var opptimalt för sommardäck. De fick inte ha dubbdäck. Men det fick jag!!

Jäkligt mysigt att ta ved till brasa och korv att grilla med sig ut i skogen. Eldningen skedde vid för våran del andra sträckan. Då värmde om inte annat elden gött. Men ett antal lager kläder gjorde susen åt kylan. Inte kallare än en match i Gislerinken nu för tiden om jag får säga.

Tajming det här rallyt. Brukar ju bli lite rally offseason så att säga, nu hockey paus. Då kom det en rallychans direkt. Fint det!

*

Fasen att vi missade Smulter. Pengar, pengar, pengar. Tur vi inte tävlade med Trojanerna. Klok styrelse vi har nu. Känns bra.

3 kommentarer:

Tommy sa...

"Var fan är Hadarson?
Är Hadarson borta?" :-)

# 72 Mårten sa...

He He!!

Tur att de släckte elden i alla fall....?!?!

Anonym sa...

Hej Mårten! Hade tänkt ringa dig men hittar inte ditt nummer, det gäller matchen på fredag, på onsdag får ni tyvärr heja utan mig =( du kan väl kanske ringa mig på 0739639587, eller sms.a ditt nr så ringer jag upp dig. Tack på förhand, Sofie