08 december 2008

Mitt GSK!!

Kämpar GSK laget så måste jag kämpa med. Så efter en mini-GSK-runda till fots på förmiddagen och jag vet ej hur många telefonsamtal så var det dags för avfärd igen. Till Karlskrona denna dag. Gislaved flippade ur totalt och det blev som vanligt bara järngänget kvar i Forden.

Matstopp blev det på Vislanda Wärdshus. Ett kanonställe visste vi av erfarenhet. Det var julbordstider nu så vi avböjde faktiskt. Men goaste ägar damen kom ihåg oss sedan förra gången och från parkeringen när jag hamnat i bilen igen charmade hon in oss på nytt. En kvart efter så satt vi och åt en kanon middag gjord speciellt till oss. Det kallar jag service!!

Stanna till vid Vislanda Wärdshus och gynna de som gynnas bör!

Raka vägen till helvetet. Sinnesstämningen inte på topp just på denna rakan.

Mätta och belåtna drog vi vidare och ringde Managern och hörde hur det var. Då kom beskedet. Inte tre femmor som jag trodde då. Elva utespelare denna dag med bara. Kan erkänna att jag håller med Åsabon som satte ord på känslorna just då. - Känns som vi fått stryk med 10-1 och är på väg hem.

Vår vy mest hela tiden denna match som slutar med Khk vinst 2-1 men först efter sudden.

Kära läsare. Ni missade något. Skall försöka sammanfatta det något med raderna som följer.

Giganterna....Elva man plus två målisars självkänsla växte genom taket i Telenor Arena. Inte en passning satt fel. Positionspelet kanon. Moralen att hjälpa sin rotebroder kanon. Att äta puck om så behövdes. Kämpaglöden. Och åter moralen. Imponerande värre!!

Schakalerna....Flygar, Bystedt och Spångberg. Flygar målskytt utan assist och poängräddare! Bystedt snurrade bort alla Khk.are själv. De var tvungna att knuffa omkull han till sist. Makalösa byten! Spångberg stog för den svettigaste målvaktsinsats jag någonsin beskådat live. Då har jag ändå kuskat i 18 år.

Krigarna....Fidde, Hallberg, Åkesson, Backhoffa, Bystedt, Murray, Elfving, Flygar, Kölle, Bom bom, Salle, Robban och Spången.

Vi var tre på plats mot 2716 andra som vi luggade på poäng och kanske även Allettan. Ni missade verkligen något. Oj oj oj. Måste ta med ett bilbatteri nästa gång till pacemakern bara. Och sova efter hemkomsten. Glöm det. Tårarna kom nästan när jag tänkte tillbaka på kämpainstasen och de orättvisa förutsättningarna vi stod inför.

Tack skall ni ha.......det gjorde ni bra!

Gislaveds - Stolta - Krigare!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det va fanimej det finaste jag läst sen jag konfirmerades.
#50