09 december 2007

1-3 mot Taif.

Idag var en sådan dag som man går till rinken för att snacka skit med stammispolarna. För det är ju bara stammisarna kvar nu med så lite folk som idag. Förlusten hade jag tagit ut på förhand och det visade sig stämma bra. 1-3 slutar det till sist. Inte bra men det var mina utsikter innan matchen.

Matchen då! Tänkte knappast på den men Taif rycker till sig en 2-0 ledning i första. Det fanns lite mera kombinationer när det behövdes. Rasse hade annars ett friläge som han la pucken över i. Hade den gått in så hade givetvis matchbilden kunnat bli lite annorlunda.

I andra perren så drar GSK på sig sex tvåor var på Taif får spela fem mot tre i närmare tre minuter tror jag. Dock ej utan att göra mål. De nätar i ett av powerplayen till 3-0 i alla fall. Sandahl byts ut efter det men jag tycker inte han var värd det för han kändes trygg ändå tills dess. Han fick fan ingen hjälp ju.

Hoffa spräcker sedan våran nolla i tredje men vi stångar oss fördärvade. Moralen finns där men det händer inget. Krutet är slut och med kort manskap så kan inte Marko dribbla i femmorna heller ju.

Värda att nämnas är Rasse som tacklar och jobbar som bara den. Lidas var rätt tung mot en del Taifare likaså. Pelle Svensson! Han är för bra för GSK. Jimmy får fara mellan lagdelarna värre än Erlingmark! Erik är Erik. Har skrivit det förr. Men så är det.

Grattis GIK! Poäng. Om än bara en. Men de ledde 52 min in i matchen.

Floppen OIK! Spö igen. Kungälv senast och nu HHC. Vill de till fortsättningsserien eller ser de det som lättare att nå play off via fortsättningsserien. Fan vet!

Tur som tusan att alla goa människor på plats idag var goa och glada i alla fall. Det tar jag med mig denna eftermiddag. Fikan i pauserna var jäkligt go med.

Inga kommentarer: