27 december 2007

Skrivvilan över.

Över en vecka har gått sedan Kungälvsavslutningen och det är väl att ljuga om jag inte säger att jag inte tänkt på GSK under tiden. Tankarna har flytt iväg all världens väg. Inte i ljusa banor direkt.

Träningsmatch på lördag mot Skövde i Skövde. Är det nödvändigt? Kommer det att gå att få ihop ett lag? Och då ett lag som man kan få ut något av och bli bättre. Jullediga spelare med all rätt, skadade spelare, ev. någon brukar vara sjuk, två blybackar från Allsvenskan står säkert över. Som jag ser det kunde vi lika gärna nöjt oss med Nittorp hemma på söndag. Kryddat det j20 laget med artister och övriga A-lags juniorer.

Nä! Det kommer att fortsätta jäklas hela nästa serie med. Det pyr något i mig som säger det. Det händer ingenting trots nya artister. Är vi aldrig kompletta, träningar som på match kan det fasen inte bli någon stabilitet och trygghet över huvud taget. Svaret får vi ju snabbt första matchen i Helsingborg. Spö där och vi skall vinna två mer än HHC på nio omgångar. Samma sak med Kungälv som ju börjar med fyra poäng från början. Blir inte lätt i dagsläget. Kungälv är för bra hemma och vinner tre fyra matcher där. Hoppet ser ut att vara om HHC faller ihop. Jävligt "neggigt" men villkoren är sådana. Ingen heller än jag ser att proppen släpper för GSK. Om det så skall vara i en kvalserie.

Hur som haver så går jag och väntar som bara den tills trettonhelgen. Fick en fråga i Kungälv hur jag skulle leva över när det inte var hockey på arton dagar. Svaret då var att det är lugnt för man behöver en tids rekreation. Tycker annat nu! Abstinensen är på försäsongstopp. Troligen för att det gäller att flytta berg i första nu. Men jag skall svälta rejält tills dess och hålla mig ifrån. Så är det!

*

Rome är en jäkligt bra tv-serie, och dessutom är pizza gott så här i juletid.

Inga kommentarer: