04 september 2008

Krock modell värre.

Lejonen eller GSK...?? Jag räknar kallt med att Lejonen går förbi kvartsfinalen utan problem. Och skulle det bli problem så är ju chansen stor att de glider med som bästa förlorare. Mycke konstigt men så är det. Hur som helst så skulle besvikelsen bli mycke stor vid ett missat avancemang så det räknar jag inte med skall hända.

Då kommer stötestenen. Lejonen eller GSK. Fröjd valde att börja borta nu i kvarten och annonserade ganska tydligt i tidningen att han kommer att välja att börja borta i fortsättningen av slutspelet med. Semin körs 23-24/9 och en final 30/9 och 1/10. Inte bra om han väljer som han gjort.

GSK spelar hemma både 24/9 Tingsryd och 1/10 Kungälv. Själv har jag inte missat många GSK matcher hemma på plats men vid ett avancemang för Lejonen väljer katten till och med jag en SM-semi i speedway framför hockeyn i detta läge.

Så för GSK vore det idé att försöka höra hur Lejonen tänker och i så fall eventuellt försöka flytta matchen/matcherna om det går för annars lär de spelas inför tomma läktare. Verkligen synd i så fall om GSK.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vi jobbar på att flytta matcherna men tyvärr är det inte så lätt. Hockeyförbunde sätter matcherna och även om Tingsryd och Kungälv säger ja kan förbundet säga nej.
Svårt val för många men för mig går alltid hockeyn först......

Anonym sa...

GSK jobbar redan på att flytta matcherna till fredagsmatcher.
En krock skulle ju va förödande för GSK, så det vill dom undvika helt klart.
Att Lejonen går vidare ser jag som en självklarhet :)
MrBrynäs

Kram M, hahahahahahah

Anders Friborg sa...

GSK håller på med att flytta dessa två matcher.