19 september 2009

Så kan div 1 F sluta.

GSK drar igång nere i Olofström i morgon och ett tips hur serien slutar efter de första 27 omgångarna måste ni ju få även denna säsong av mig.

Nybro
Tingsryd
Karlskrona
Pantern
-----------
Olofström
Kristianstad
Kungälv
Gislaved
Mörrum
Halmstad

Alletteplatserna tror jag fördelar sig mellan de lagen som jag skrivit men sen vilken ordning vete katten. Mellanskiktet känns stentufft och denna säsong tippar jag inte Kristianstad i topp igen. De hamnar i mitten någonstans. I botten hamnar GSK, Halmstad och Mörrum. Kan GSK hamna som jag tippat så har vi två bonuspoäng och då är ingen mera nöjd än jag. Det hade ju räckt de två sista säsongerna till playoff.

*

Som skrivet. Olofström som gäller i morgon i en by i inferno för sin hockey. Laget är byggt som förra säsongen med tre vassa importforwards och sen kanske inte mycke mer. De nya är Benoit Doucet, Mark Hurtubise och mannen med hockeyvärldens coolaste namn. Tikkanen med Tuomas som förnamn. De två första kanadicker och den siste finne. Sen har även backen Axel Nordholm från Oskarshamn återanslutit till stålbyn igen.

GSK har här någonting att bita i och pressen ligger helt på Oik. GSK står som vanligt inte högt i kurs i blekinge. Vi kan spela avslappnat och ju längre vi håller emot ju mer talar för oss i denna match.

En sak till. När inte jag är på plats har GSK vunnit i Olofström förr.

Nu är det upp till er andra att åka ner denna gång och stötta GSK när jag är på resande fot. Så ni vet så skall inte allt hänga på mig!!

Skriver som Imperator. Disciplin GSK. Vi känns starkare bakåt denna säsong och får nog en rejäl test på hur det håller. Men varför inte gå på av fasen. Tror inte Oik förväntar sig att vi skall ligga och pumpa i deras kortplank. Kommer man dit bara är alla lag vad de än heter sårbara.

Håller tummarna så det värker för er GSK.

Framåt stolta GSK!!

Inga kommentarer: