24 mars 2007

Pengar ger krav

Helt klart nu. Inget spel om SM guldet nästa säsong heller. Kollade in Leksand mot Löven ikväll på tv och det gjorde en inte glad precis. Riktigt besviken nu måste jag skriva.

Kvalserien för min förening blev en riktig flopp. Med den omsättningen och då spelartruppen i sig så ställer jag krav på grabbarna att stå upp bättre än vad de har gjort. Det är deras jobb hockeyn. Och då inte lalla ifrån Almtuna, Hammarby och Nybro är inte bra.

Okay Kvalseriehockey blev det. Men det är ju där det gäller och då faller vi fritt. Sådant får bara inte ske. Bobolaget och Löven skall vara en dag på jobbet. SSK och 18 mille lagen skall man kunna snuva en och annan poäng av hemma i alla fall. Först då hade det varit godkänt.

Det är det som är det fina med att följa GSK. Man vet att många av spelarna inte tjänar en massa stålar och jobbar vid sidan av. Kraven minskar ju radikalt då. Man accsepterar att moralen inte alltid är på topp, ett par missar hit och dit är inte så farligt. Då som supporter uppskattar man fan målen som blir destomer vill jag lova.

*

Annars en riktigt fin dag idag på godset. Var där och grejade lite med ett tak och slanor till ett staket. Men att bara vara ute i det fina vädret var nog målet för förmiddagen ändå.

*

Gårdagen tillbringades på Ryhov för att besöka en klackpolare som hamnat där. Jag måste säga att jag inte mår bra av att åka till sjukhus för att hälsa på folk man känner. Verkligheten kommer fasen i fatt en där när man får se folk man känner lida.

Men dagen bästa nyhet var när samtalet kom att utskrivningen var klar och att allt ordnar sig bra.

2 kommentarer: