05 mars 2007

1100 senare

Står då min underbara fina goa FORD klar och godkänd. En ny handbromswire till vänster bak. Besiktningsgubben sa "den tar mer än väl nu handbromsen". En nöjd bloggare kliver ur och payar utan att klaga. Och de 1100 som kalaset kostade dammade jag av högra hörnet av madrassen.

Men va fan. FORDEN tar mej ju till hockeyn land och rike runt i en underbar komfort, härligt drag i motorn, väghållning i toppklass, otroligt fin design, härligt blänkande röd färg, shöna stolar, otrolig sportradio, fina golvmattor, tuffa dimljus, nya dörrar, bra handbroms, go värme, svalt ac klimat, nya torkarblad....ja den startar också..det är ju ett FORD(on) På ni vet??

Efter en liten titt på begbilguiden.bilprovningen.se så tog jag fram FORD MONDEO 2001 och jämförde med alla ni Trollhättebilägare och Arendals åkare av samma årsmodeller. En bil är bättre än genomsnittet. Givetvis FORDEN.

Så jag kan glädja er att jag och min vackra FORD tog in lite på er i statistiken över underkända FORD(on).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt Mårten. Ford regerar.

# 72 Mårten sa...

FETT DESSUTOM...!!!!!