10 mars 2007

Kvalseriepremiär

Fredagskväll och kvalseriepremiär. Efter en del pirriga dagar i veckan så var det dags för resa till Malmö för att se mitt stolta Leksand. Forden lastades med Leksingföräldrar och milen tuggades på i frisk takt. Det var bara att lyda för kommentaren från morsan innan avfärd var "åk nu, måste bara se killarna värma upp". Och till Is stadion kom vi i tid...PHUU tur det!


Väl inne och kackarna på plats. Rödlökarna, OJ, hökarna skall det va. Försökte sig på ett tifo. Budskapet var att träningsmatcherna var slut nu och att de vill spela elitserien till hösten med. Budskapet kom fram. Duken som firades upp med diverse lampor är väl vad man max kan göra i denna skithall för ståplats. En smart skåning tände på en bengalisk eld mitt i ståplatsen. Rök fan skall veta. Bilden nedan visar hur det såg ut fem min senare. 1-0 till LIF och fortfarande rökigt.
Klackmatchen vanns brutalt av Leksingarna. Nu kunde jag ju bedöma bra för jag satt ju som synes denna gång. Det var inte tyst många minuter vill jag lova. Tilläggas kan ju att det bara var 3900 på matchen. Utan Leksand skulle det inte varit 2500 ens. Rätt kass.Början av matchen blev händelserik. Ett missat Malmöfriläge som Hirsch innan missat att bryta blev till Bartek mål. Allt innan en minut spelats. Efter detta så trummar Leskand på totalt hela perren. Trots två Malmömål i powerplay.
Andra är likadan bara det att Mif får ett skitmål som Hirsch skulle tagit. Han var på den men det räcker ju inte.
Tredje är en repris av första. Leksand för på men Mif gör powerplaymål igen. Fyra mål totalt i PP. Det håller inte att dra på sig den sortens utvisningar Lif gör ikväll. Lag som får 18 mille på posten är för bra för att inte utnyttja detta.
Annars är Malmö en ruggig besvikelse. Tråkiga. Gör inte ett skit frammåt. Mer än powerplaymålen då. Vi däremot. Vinner skotten, skapar frilägen i varje perre och stolpskott. Så något mål till skulle det blivit. 5-1 var för stora siffror. Men som jag känner det. Det blev bekräftat. För svaga målvakter och försvarsspelet över hela banan. Måste vara mer skärpta mot elitserielag. Det föll vi på.
Den ene smygleksingen efter den andra träder fram bland Gislavedsanhängarna. Fyra stammisar i Gislerinken visste jag ju om och tog ett snack med dessa i pausen. Men att mr. domar Johansson?? Tröja med autografer och allt!! Det finns en leksing i alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för SMS härförleden. Helkorkat att bränna bengaler inne i en ishall. Snyggare och mer praktiskt med isfacklor istället. En av de våra stod också i leksingakören. Det såg jag på tv4 +. Ha de

# 72 Mårten sa...

TJENARE ULTRA PANTER.

Alltid lika kul att höra något va katten som helst från dig. Snackade med killen på kortet från Fregatten och sedan såg jag den andre av de dina i klacken med.

Finns en Leksing i många.

Ha de GÖTT!! Längtar redan till nästa Panternmöte. Då med klubbor.