03 mars 2007

J 20 show

Dålig bild som tusan men det är sex kalvar i utvisningsbåset, fyra på plan och fem + Johansson i båset. Hur blev det så här? Vet ej!! Men en annledning kan vara att det blev minst sagt slagsmål. Inte så farligt men Robban och Salinas fick tior så ersättare satt av mä. Sedan Carlberg på en tvåa och en pågående tia. Fattade ni? Inte jag heller.

0-2 underläge en bit in i första var jobbigt för oss som kollade på men kalvarna ville annat. Endast två sekunder kvar av första får grabbarna in pucken och det var nog tur det. Såg lite lojt ut så långt. Men med alla utvisningarna och minimalt med folk som annledning av detta så är det starkt att hämta upp alla underlägen i matchen.

Summerar man så var showen mot Pantern fulländad. 5-4 vinst, Kamp, två Lidas mål, massor med utvisningar, slagsmål, tacklingar, spänning och drammatik. Tänk om A killarna fått ut en tiondel av detta mot Jonstorp så...

*

Skellefteå blev det. Jag gråter inte för det. Såg Leksands spelschema nu ikväll. börjar med Malmö borta och sedan Saik hemma. Kommer vi ut med 3 pinnar ser det bra ut. 0 en minst sagt tung start och 4-6 så vete fan om man inte får korka upp.

*

X7. Spelar de mer denna säsong? Jag gråter inte för det heller. HE HE!!!

*

Den där AHL matchen jag skulle kolla på. De sände inte Manitoba Moose. Inte bra men det blev......läs noga nu. Bringhamton Senators mot Wilkers-Barre Scranton. En upplevelse det mä. Jag grät inte för detta heller. Lite lägre tempo än NHL. Lite mer raggarhockey och slumpchanser. Mint lika bra underhållning i alla fall. Om inte bättre.

Inga kommentarer: