16 maj 2007

Vernissage kväll.

Kulturhuset Borgen gällde för mig ikväll. Inte bara hockey alltså. Anledningen var att min mor ställer ut lite tavlor där en tid. Vårsalongen 16/5-5/6. Vernissagen var nice med en hel del fina tavlor och foton. Väl värd ett besök.För min egen del vill jag se vad "konsten" föreställer. Och det gjorde den minsann här. Men när jag minglade runt så kom damen i mitten på fotot (Annika Lundqvist) fram och började kallprata lite. Undrade om inte jag skapade något. Det slutade i alla fall med att jag blev inbjuden till nästa år.
När man går på sådant här så kan snacket bli lite djupt och konstnärerna vill ju gärna höra lite kommentarer om sina verk. Det slog mig att man kanske skulle göra en helt intetsägande skulptur eller installation och ta dit. Sedan skulle man bara stå och blåflumma om skiten man skapat. Om jag får säga det själv så hade det varit skitkul!!!

2 kommentarer:

Tommy sa...

Du kan ju alltid ställa ut konstverket som hänger på väggen i ditt garage...

# 72 Mårten sa...

He he...Den har ju morsan gjort mä!!!!