30 maj 2007

Biggnet is back.

Min uppkoppling var försvunnen igår. Säkert för många andra med. Konstigt vad man vänjer sig trots allt. Ser mig som en normalanvändare av datorn men vad jag bedrog mig. Började försöka att surfa vid 18.30 tiden och höll på och greja fram till 22.00. Argare och argare sökte man bakåt. Rautern? Modemet? Programen till trådlösa? Va katten. Då insåg man att man är beroende av en uppkoppling nära sig för jämnan. Ilandsproblem....

*

Johan Norberg till Borlänge såg jag på eurohockey när man fick igång burken ikväll. LYCKA TILL JOHAN!!!! ( bara fyra mil till Leksand )

*

Hockey i natt igen....mmmmmmm

*


Dagens banprofil i girot. Kolla in längst åt höger på bilden nedan. En profil som slutar i himlen. Kan lugnt säga att det är den i särklass brantaste backe jag sett på cykeltävlingar på tv. 10 km lång, eller kanske man skall säga hög. Ca 11% i snitt lutning. Stigningen sista milen var från 530-1730 höjdmeter. SISTA MILEN!!!

Än lever cykelsporten för folk i mängder hade letat sig upp längs backen. Och på toppen kom grabbarna knappast fram. Gilberto Simoni vann etappen och har nu vunnit från båda hållen upp till Monte Zoncolan. TV underhållning minst sagt.

Inga kommentarer: