11 maj 2007

Dårskap eller Mecka.

Fredags eftermiddag förde mig hit. För en del är detta mecka men för mig är det ren dårskap. 2000 spänn fattigare i plånboken och tre kassar rikare i bilen. Mmmm....Jag behövde det mesta men ändå!?!? Nu slipper jag detta haket på ett halvår.
Polacken Ronnie Jamrozy plockade hem 13p igår i Lejonvästen och det kan ju ses som dårskap på den dåliga bana som gällde igår. Men det var det inte. Han behövde inte ens mecka med cykeln. 57-39 vann de med till sist. Men banan? Den var INTE bra. Sladdning som gäller till tisdag.
Gothemarkaren på plats igen. Såg det som först ikväll. Det var ju en tid sedan den föll. Dårskap att sätta tillbaka den? Nä. Nu talar jag emot mig själv. Kycklingarna var fina men när den är på plats igen så hör den på något sätt ihop med mitt eget Mecka.
*
Och så lite GSK till sist som alla väntat på. www.finnveden.nu publicerade visst igår att Jonas Bystedt och Alexander Heiel är klara för GSK. Det var vad man trodde. När VN skulle få första tjing så är det x7 spelare som är klara. Jäkligt smart av GSK. Vill man få max publicitet så ger man x7 nyheter åt VN och de andra nyförvärven till Västbo Andan. Lär väl vara hela förstasidan på sporten i morgon.
Okay. Dessa var x7.s bästa poängplockare men nu är det ettan som gäller. Om man lever får man se hur det går. Bra att damma lite i klubbarna runt om till stommen. Men lite mera rutin från högre serier eller utlandet vill jag ha nu GSK. Då kommer man att kunna luta sig tillbaks rejält.
Lite kul när man söker på eurohockey om grabbarna så heter klubben de kommer ifrån GoIK??? Jag har ju fått för mig att klubben heter x7.
*
Såg att det blir fin fina träningsmatcher till hösten. Tur att det blir så många för seriematcher lär det nog bli färre får man nog befara. Men upplägget verkar bättre än förra. Lite mer att spela för hela tiden och det är ju bra det.

Inga kommentarer: