03 maj 2007

Lite av varje, men mycke hockey.

I söndags så kollade jag in Rangers - Buffalo. En tidig kvällsmatch från NHL missar man ju ogärna. Inget dumt beslut och tur man drack en kopp kaffe innan för det blev en fantastisk match som pågick i fem perioder så när. Rangers vann i sudden 2-1.

Då och då kommer de där matcherna som har det där extra. Atmosfären gick och ta på från tv soffan. För att citera Per Bjurman som var där så skriver han "trycket var som de sista 20 minuterna på en Springsteen konsert på 80 talet - fast i fem timmar" Det kom fram som sagt. Och att se två NHL lag gå för fullt är ren poesi för mig. Och att sedan se de där som höjer sig över mängden är underbart...... Jagr, Avery, Nylander och Lunkan!!!! mmmmm!!!

Igår så var det dax för andra mötet i Garden. Jag hade "missat" Radiosporten på morgonen och sket i text tv på lunchen. När jag kom hem så hade det otroliga inträffat. Jag hade ingen aning om hur det gått. Så 19.45 var det dax igen för reprisen. Jag blev inte besviken. Kampen och tempot och spänningen fanns där igår igen. 2-1 igen, och utjämnat till 2-2 i serien. Jag gråter inte precis.

*

Något jag gråter över är Lejonen där emot. Följer matchen nu via speedway.nu. Va fan!! Inga polacker. De kör i Polen idag. Vill man gå upp? Jag bara undrar. I så fall skulle man anställt ett par svenskar av rang så man slipper köra med detta skitlaget. De här matcherna måste hämtas in de med om man vill gå upp. Visste de inte om att polackerna var upptagna på en del torsdagar? Back up Lejonen!!!! Tur inte denna match gick i Gislaved för då skulle de bli så jävla utbuade så de inte var dammet värda. "Endast ett benbrott kan hindra oss" Jo jo!!!

*

Håkan Södergren. Hockey VM....."Hockey är en sport för män. Inte för skådisar som vill vila på en mjuk gräsmatta" Han gillar nog inte fotboll heller?!?

*

Tidernas hårdaste coacher. Mike Keenan och Leffe Boork vid samma bord. Ja det var så i VM studion igår. En kul syn för hockeyögat minst sagt. He He!!

Inga kommentarer: