08 maj 2007

H

Åttonde bokstavens tur nu och det är H.

Högerskytt, Handpass, Hakning, High stick, Holding, Hasse Pettersson, Hela hallen, Halva hallen??, Honkonen....

Det fanns ju lite att välja bland denna gång med. Jag väljer hakning (holding) på H. Hakningar har ju varit ett aber inom hockeyn alltför länge. Men de två senaste säsongerna så har domarna bestämt sig för att följa reglerna. En hakning är en hakning.

Jag erkänner här och nu direkt att jag var skeptisk först när man såg NHL matcherna där det började. Och för att inte tala om här hemma och i Gislerinken i synnerhet. Fjollhockey minst sagt. Men nu!! När det har satt sig så tar ju domarna mycke men inte allt och känslan finns där från bägge parter. Och att det gynnat hockeyn skriver jag under på. Inga hakningar ger fart och fläkt och tempo som heter duga. Och med tempo blir tacklingarna bättre. Och det gillar jag. (Fan va många och det blev..!?!?)
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Var ute en runda efter jobbet. Blev långa rundan. Gött som tusan att lubba av sig lite. Och lite uppslag hit blev det också. Kolla här Bebben. Centercourten klar!!!!

Det betyder bara att gamla meriter bara gäller tills nästa tillfälle. Och det tillfället skall bli snart. Mitt flås börjar bli bra nu efter en tids gångrundor ett par dar i veckan. Sugen värre nu för lite prestige.

Inga kommentarer: