28 maj 2007

4-2

Det blir mitt tips i finalserien i Stanley-cup slutspelet. 4-2 till Anaheims fördel. Att jag sedan vill att det skall bli ett annat resultat har jag ju redan avslöjat för er här i tidigare inlägg. Ottawa med Spezza, Alfredsson, Heatley är vassa men räcker det till? Ray Emery i kassen känns svagare än Giguere. Backarna likaså. Ottawa har haft en ganska lätt resa och om det inte går som de vill så blir det panik.

Anaheim är ett jämnare lag över hela linjen och kan spela på det. Lite mera tillbakadraget och med större tålamod. Slitvargen Påhlsson gör en aldrig besviken. Hur bra är grabben igenteligen? Selänne har ju knappast vaknat än heller. Han lär vara på plats nu. Det är detta som gör att mitt tips faller över på att Anaheim får lyfta lord Stanleys pokal.

Men visst. Detta är mitt tips. Får se om det håller. Men jag ser hellre att Alfredsson och hans Ottawa tar det. Kanada behöver få ett mästarlag igen efter alla lag som fått fly till Amerika och att sedan Alfredsson spelat alla slutspelsmatcher i Ottawas historia kommer ju inte att göra han mindre stor i huvudstaden om det håller hela vägen hem.



Bara att vänta och se...FORZA OTTAWA!!!!

Inga kommentarer: