17 februari 2007

Tigerslakt

Alla vägar bär till Gislerinken. Lördagen började med att sluta upp till lite vedklyvning. Lite fler händer som hjälper till så blir jobbet både roligare och lättare. Kaffet smakar dess utom minst dubbelt så gött. Och som det så nyttigt heter så lite frisk luft skadar ju inte.

Efter utförd klyvning och en rek.runda i skogen bar det av till Gislerinken för att se kalvarna mot x7. Om ni undrar så valde jag att sätta in en bild på mig själv i stället. Vill ju inte ha in virus i bloggen. Och för den delen tror jag att nyhetsvärdet i mig själv är mer värt än ett par småtigrar.

Ska vi summera matchen så kan jag skriva....ÖVERKÖRNING...8-2 och fyra man från x7 som fick lämna in under resans gång. Klart att de sista målen kom av att det var alldeles för få x7.are kvar. De knäade ihop totalt. Men en eloge till showen när Kölle fick en flygtur över sargen och in i båset till lagkamraterna. Kölle bara garvade och bjöd på den.

*

Malmö i morgon. Och buss blev det. Ser fram mot morgondagen redan nu. Har ju chansen att fixa kontraktet i morgon. Och stöd skall grabbarna få för att klara av det.

*

Har hört och spanat in att fler i sällskapet som brukar åka är minst lika skrockfulla som jag lättat ut här på bloggen. Lättar man på hjärtat så kryper de andra till korset med. Fasen vet vi kanske får börja åka till Malmö redan nu i skrivande stund för att hinna med alla prosedurer.

Inga kommentarer: