02 februari 2007

Smulter show.

Pacen sattes redan på uppvärmningen då detta hände. Kras! Satt och tog en kopp lut när de sa att "oohh ett plexi sprack". Det skulle visa sig att Älgar ikväll var bestämda. Och det rejält. Redan i andra minuten fick vi hål på OIK. Smulter mitt i slottet missade inte ikväll. I Ljungby gick de en halv meter över. Båda målen kom därifrån betämt ikväll. Skulle jag dela ut älgplusen ikväll så skulle Smulter få fem stycken. Inte bara för målen utan också för han slängde sig och täckte skott. Och syntes allmänt mycke överallt.

Erlen pajasdömde ikväll tycker jag. Och det står jag för. Armbågstacklinga, inkonsekvent med hakningar och fasthållningar. Ingen hemmafavör här inte. Men det bästa var att det som i vanliga fall stjälper GSK när de hakar upp sig på domaren var ikväll tvärt om. Detta gjorde GSK ännu bättre tycker jag. Niemi tog snacket tidigt med Erlen efter missade hakningar. Bra. För så skall det gå till. 2-1 just inslaget. Och de de återstående minutrarna blev dryga men det gick ju till slut. Efter detta mål så hejas det rejält och stämningen går att ta på. Tycker att under hela matchen så är det bra. Det gör så himla mycke om det hjälps till lite från "höger typ" som det gjordes ikväll. Imponerande var det sällskapet som inte gav sig en tum under hela matchen. Tackar!!

OIK.arna då? Många var de. Men alla var nog inte ens inne i hallen. Lite motgång skadar nog inte heller. Tystare blev de under resans gång mä. Det var lite struligt vid parkeringen. Såg inte var som hände men får väl eftersnacka i morgon. Det var OIK.are överallt. Kan undra när alla kom in i bussen.

Lotterirötan var det ja...Var på hockeypuben och laddade upp före matchen och Tommy kom och la fram ett block 50/50 lotter. "Ska du ha" Efter lite munhugg så. Okej. Får väl välsigna blocket åt dig. Skulle inte köpt där för jag brukar ta det i entren. Men fel var det inte. Jag vann tredjepriset. Lite lotter. En jag känner vann över 7000 spänn. PÅ DET BLOCKET!!!!

I Palmbladet var man omskriven igen. I positiva ordalag dock. Får passa på och tacka för orden. Och att jag tycker det är kul att de uppskattas mina tankar.

Känns fint som fan nu. Fick våra poäng till sist mot OIK. Klättrade en placering i tabellen och har läge att behålla den till slutet. Fint var ordet!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kul med folk som bryr sig och tycker saker. Fortsätt med det.

//anders

# 72 Mårten sa...

TACKAR för det Anders!!