25 februari 2007

(1)2-4

Det är minsann nte lätt att ändra en spelrytm mitt i en match. Och då i synnerhet GSK. Så mycke har jag sett de genom åren att det händer inte. Vi måste gå in direkt och köra för fullt. Grabbarna tjänar inte mycke pengar på det här men så tamt som ikväll får det inte vara.
Kommer ju undan med blotta förskräckelsen i första som är rena rama turen att vi har 2-1. Sedan faller vi i koma och inget händer förrän Marko sätter in fem backar. Ja....!!! Fem backar. Då först vaknar de andra lite gand. Jif vinner perren helt rättvist med 1-0.
Tredje sedan tror man ju att de skall slakna. Men inte. Jonstorp fortsätter att spela enkelt och fredar sig lugnt. Även under ett fem mot tre läge en bra stund. Var på de kan dra ifrån till en 2-0 vinst i perioden. Måste säga att Jonstorp ikväll var långt från det sämsta laget jag sett i Gislerinken. De går upp typ två tre meter i banan och vips....Problem.
Jag och mitt ressällskap i bilen på vägen upp snackade om att ett GSK som är klara tar inte ett poäng till. Så man var ju inställd på att det kunde se ut så här. Men att det blev ett antiklimax kommer ändå att kännas pladask i hela veckan.
* Hur katten skall man få publik med denna inställning? Fan vet!! Trots allt spelarna som vinner matcherna.
* Jag hejade inte mycke ikväll. Fel förstås. Fyra tillfällen blev det bara. Men när fler och fler inventarier försvinner så är det inte kul direkt. Tre pers hängde med på ropen ikväll. SKANDAL!! Skall vi vara i ettan eller? Ställ upp på showen då GISLAVED!!!!!
* Tur som fan att man inte behövde åka 14 mil hem i alla fall.
* Nicke Svensson rycktades det om att han setts i ingångarna. Får se krigsrubrikerna i morgon i tidningen. Du får skriva vad du vill. Jag skall inte klaga denna gång.
* Kul att man kan glädja x7 folket som kollar in våra resultat. Nån fjane firar väl glatt.
* Är jag besviken nu eller?
* Men men. Man får berömma Jonstorp och absolut inte ta något ifrån dem. En tidsfråga innan deras seger skulle komma. Och den kom ikväll. Starkt jobbat. Den som jobbar mest vinner mest.

Inga kommentarer: