24 februari 2007

Isigt

Dagen projekt. Avfrostning av frysen hemmavid. Som ni ser så var det tjockare is hos mig än i Gislerinken. 5 cm kan jag tro att det var. Inte konstigt att översta backen ej gick ända in. En jäkla frys till att hålla is. Annat än Gislerinken. Där klarar knappt aggregatet att hålla is som is skall vara.

Man får passa på att göra de tråkiga grejerna när det finns tid till det. Och detta är en sådan sak. Tog en jommlans tid att komma till verket idag. Tur att man hade lite CSI och Dexter på hårddisken. För tid att smälta gick det åt.

*

Jonstorp i morgon. Måste erkänna att jag lider lite med dem. Kommer ihåg som igår när vi var nere för att stötta våra älgkalvar när vi precis dragit i nödbromsen. Jo det var nästan bara älkalvar då i vårat lag. En "äldre" som var med fick ett epelepsi anfall och fick köras iväg. Och de som var kvar blev totalt rundade och skåpade med 12-2 om inte jag minns fel. Då var det inte utan att man tänkte..Va fan gör jag här!!

Nu är det tvärt om. Såg aldrig sista mötet i Gislerinken med deras kissekatter. Men jag kan ju tänka mig hur det såg ut. Så ju mer man tänker på vad ett antal folk gjort i GSK så är man tacksam som tusan att vi är där vi är idag. Och då stå och veta att det inte löst sig genom ekonomisk doping dessutom. (kommun bidrag och diverse avskrivningar) Det gör inte våran situation mindre värd...STORT!!

*

Hockey blir det nog lite ikväll med. Long Islands stoltheter väntar jag in nu. 9 min kvar bara. De möter gamla Leksingar ikväll. "Bulljongen" och den störste. Ryder var namnet.

Inga kommentarer: