Vi tog oss ut till ss. 2 som fick bli första sträckan för dagen. Kaffet rann ner i strupen direkt och sen drog det igång med mycke folk ute på åkrarna runt Segerstad. Vi kollade inte riktigt färdigt på alla bilar här för vi ville hinna till ss. 4.
Väl där i Stavås som ni kan se på den usla filmen ovan kom Daniel Carlsson som värmde upp som föråkare innan större utmaningar väntar. Och utan att veta hur snabbt det gick så gick det undan värre med denna bakhjulsdrivna Volvo. Väl i klass med de grymma bilarna.
Skall man på rally skall man hålla sig nära en annan bloggare. Han har en särdeles förmåga att hamna där det verkligen blir rally. De tre närmaste bilderna nedan får berätta lite hur det kan bli.
I vägbytet vi stod vid var det asfalt precis bara i vägkrysset. Med all jord och grus som kom upp på vägen där så blev det lite halt. Rakt fram kom man till en ladugårdsbacke om 150 m. Ett djupt dike till vänster. Till höger ett träd i meterdiameter. När bilarna kom nedför backen i full kareta och skulle till att styra in i högern så kom den lite väl fort för de flesta. Av 117 ekipage så överdriver jag inte om 60 bilar hittade 60 olika lösningar på att ta en högersväng. Värst var den som körde rakt fram rätt upp till ladugården utan att ens stanna in för att sedan ta ut på åkern för att vända skutan. En del bromsade och bromsade och hamnade halvägs ut på åkern. En clio tvärställde sig på den ytterst smala vägen med trädet väldigt nära fronten och diket lika nära bakom sig.
Segrare totalt i rallyt blev hemmasonen Andreas Magnusson i sin Mitsubishi evo IX.
*
Väl hemma så var det inte många minuter innan GP speedwayen skulle till att dra igång. Så här i efterhand när den är slut så var inte den Ungerske domarn eller vad han kom ifrån lite väl b? Nicki tycker jag blev grymt bortdömd. Men Crump var det ändå inget att göra något åt. Det var hans kväll. Endast två tappade poäng på sju heat.
Bingen nästa nu!
Ha dé!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar