05 december 2009

Seriefinal i Lakerdome.

Oh Yes! Som ni märker på kortet så darrar jag....he he!

Belv åka av till Växjö idag. Seriefinal och att det är ett måste bara när mitt Leksand är i krokarna att man infinner sig. Dock på den mycke modesta platsen intill Lakejerna. Så långt ut åt sidan som möjligt förstås. Varför då? Jo... Man ser klockan därifrån. Den skitkassa hallen med i folkmun coola namnet har en sådan sällsamt urkass bortaså så att jag ville inte stå där idag. Att man inte ser klockan är en grej. Endast bajamaja utanför finns en annan och man ser inte hela banan ens då ena hörnet blir dött.

Kass hall vara det på tal. En brandlarmsknapp satt placerad innanför räcket på ståplatsen där jag och Rotsnubblarn ställt oss. Ingen smart placering. Den skulle givetvis varit placerad på andra sidan räcket där det var utrymme till en vaktmästarskrubb. Hur som haver så sitter ungar där på räcket för att kunna se. Är då locket borta så kan ni lista ut vad som hände en meter bredvid oss. BRANDLARM ANDRA MATCHEN I RAD. Ut med 3366 pers efter halva matchen. Tar man gårdagen så var det ju efteråt. Detta var första gången jag varit med och utrymt full ishall mitt i match.

Matchen vann Växjö med 3-1. Kollar hittade nätet för Leksand. En jämn förstaperiod slutade 0-0. I andra så började LIF bra och fick utdelning. Matchen tar fart här och det byts chanser mer. Växjö har de flesta och en aning mera tryck mot Jocke. Brandlarm går. Efter det så är Växjö riktigt bra och har momentumet. 1-1 och 2-1 kommer före paus. I sista kommer inte LIF till ordentligt och skapa så mycke. Växjö gör däremot ett till och Strumpan tar ut målisen men kommer inte närmare.

De vinner rättvist. Viljan att offra sig var större bland deras energispelare. En av dem har ett förflutet i GSK. Gurra. De andra var Hedman och Markusson. Att de fått tillbaka Lindhagen breddar laget rejält. Han ihop med Saviano och Andersson var vassa. Sen att Johan Andersson bara åkte runt och var dum och fjollig är det nog bara jag som tyckte där jag stod. Men så är jag medlem 4587 i andra föreningen.

Märktes att det var toppmöte. Riktiga duvungar vid varje avblåsning vid kassarna där det var massor av trafik matchen igenom. Tätt, tufft och roligt var det.

Leksand stod emot bra med det manskapet man hade att tillgå. Får man sätta in div 1 spelare som centrar skall man vara nöjd att vi stod emot som vi gjorde. Skadelistan är väl lång. Rhodin, Bergenström, Ullman, Ollas, Hägge och Leinonen bla.

GSK kollen kollade. Erik Josefsson bra matchen igenom mellan raggarna. Här på kortet ställer han upp för tekning. Han lugnar ner det i den kedjan. Gurra sedan börjar ju passa som Foppa och har en arbetsmoral att ta skiten som är hög. Åhsberg såg man knappast i denna match. Men man vet ju med han att det räcker att synas en gång. Gurra och Pelicanen arbetade till sig en assist var i matchen.

Detta var andra perioden i denna hockeyhelg.

Synes på nytt här snart!

Inga kommentarer: