27 december 2009

Off topic - lite.

Sitter vid datorn och har radiosporten på webbradion och följer finhockeyn som startade om i eftermiddag och då passar jag på att bjuda på ett inlägg. Är en rätt så flitig flanör på cykelvägar och trottoarer i samhället. Snöröjningen är ren skit. Lite småsten över knaggliga isen. Helt meningslöst. Skrapa bort slasken direkt och sen grusa tack. Försök cykla på vägen som den ser ut på bilden. Det kostar att ha folk ute. Det gör det att grusa onödigt med.

Sitter och följer hockeyn som skrivet men såg ni inledning av småkronorna? 10-1 mot Tjeckien. Själv la jag ner tittandet efter 4-0. Kändes färdigt då. Men ikväll sitter jag kvar där jag sitter nu och kollar färdigt hela matchen mot österrike.

Än har inte Belinda Carlisle spelats då jag lyssnat - konstigt.

Hittade ett opublicerat utkast och kan bjuda er på det nu ju när GSK har ledigt. När jag var - yngre - så hade vi en scoutkår i samhället som jag var med i. Som så många andra kårer så blev medlemstalet alldeles för litet och vi var tvungna att lägga ned verksamheten. Stugan vi huserade i låg vid Hörsjön. Passade på att fotografera den för ett tag sedan då det nått mig att det nu var dags för rivning. Hur det är så tar det alltid lite i en när man passerar platsen.


Många, många är timmarna man varit i huset....


....och nu är det borta. Har levt över två lokaler kåren hade. Gamla kommunhuset där nuvarande bibliotekshuset är beläget i samället mitt emot Nordea och nu även stugan. Tiden går.

Inte Roy Orbison heller - kanske ännu konstigare.

Nu blir det inget mer här för nu.

Hallihow.

Inga kommentarer: