15 juni 2009

Igår var jag glömsk.

Det var så att jag glömde att skriva ner Lejonlaget igår så det kommer här och nu istället.

Watt
Swidde
Nicki
Holder
Ruud
Bridger
Andersson
Agö

Detta laget är väl inget hett nyhetsvärde vid detta laget men vad jag tycker om det är väl värt en rad, och för den delen är det väl därför ni gluttar här i den utsträckning ni gör. Kling petad. Kan vara på sin plats efter att han vad jag tycker har kört rätt uselt. Även från reservplatsen som sist. Men han är en av få svenskar så han skall tillbaka in i truppen snart igen. Kanske inte helt fel att stå över en gång för hans del.

Lewis Bridger. Ny i Lejonen. Kör hyfsat i Eastbourne Eagles i engelska ligan. Skall bli spännande värre att se vad han går för i Lejonen. Tanken är väl att spetsa till reserverna en smula. För övrigt kör Watt och Kling i samma klubb i england som Lewis.

Nicki och Holder tillbaka. Nicki är 99,9 % säker på att han kör imorgon. Efter vurpan i lördags syddes han baktill om man säger så. Oturen har inga gränser för dansken denna säsong. Fint i alla fall att Holder också verkar på g igen efter nyckelbensbrottet.

Ruud placerad på femman. Han hittar runt banan i Västervik, det vet vi. Bara han gör det imorgon med. 8-9 poäng vill jag nog allt se att han kör in om det skall gå våran väg.

För den vägen blir tuff för Lejonen som möter Gollob, Bjarne, Iversen, Harris och Gapinski. Ett riktigt bra lag men deras reserver i Doolan och Rosén ser inte så imponerande ut.

Canal plus sänder morgondagens match med Lejonen så det blir att bänka sig.

Adjö!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken Internet adress hittar du Lejonlaget på

# 72 Mårten sa...

Jag brukar kolla in....

www.speedway.nu