18 april 2009

Jag gav det en chans.

Avspark av elitfyran.

Jo ni ser rätt. Fotboll i bloggen!! Efter diverse shoppingturer under förmiddagen så hamnade jag på Domarvallen för seriepremiär för Sgoif. De mötte Växjö Norra. Hur tror ni det slutade. 0-0 givetvis. En i det närmaste perfekt plan intogs av spelarna och de var inspirerade den första halvtimmen. Det var då chanserna var flest och spelet bäst. Sedan blev det som en tennismatch. Huvudet gick från höger till vänster om vart annat. Men Smålandsstenar såg trygga ut bakåt och fortsätter det under säsongen blir det inte helt lätt att göra mål på dem. Bekymret blir nog att själva få in bollen.

Att det blev fotboll idag när man inte satt sin fot på Domarvallen på jag tror fyra år beror nog mest på att man ville vara ute i det fina vädret. Men var lugna. Bebben och jag pratade hockey mest hela tiden ändå.

Ca 150 personer kan jag uppskatta att det var som tittade på. Och skall man höja något över mängden under arrangemanget så var det den gudomliga muffinsen i paus till kaffet. 10 spänn för fikat var 10 spänn för billigt. 50 spänn tog de i entré nuförtiden. Då är det om man får säga det sjäv riktigt billigt att gå på hockey i Gislerinken om man nu skall se till vad man får för underhållning för pengarna.

I alla väder är HOCKEY HOCKEY!!!!

Och det blir det nu. Washington - Rangers live på min tv.

Go Rangers Go!!!

Inga kommentarer: