09 januari 2007

Money talks.

Ja då börjar verkligheten komma ikapp hockeyföreningarna i skåne. Har ni hittat hit så vet ni redan. Helsingborg och Jonstorp sammarbetar en del och Tyringe verkar få gå samma öde till mötes. 2.an nästa alltså.

När man är i Jonstorp så har alltid jag undrat för mig själv. Vem är showen till för. 60-70 pers på läktaren i ettan. Ska ett sådant lag vara med då? Så förvånad över beslutet att stiga ner en bit förvånar ju inte en. Och för den delen så sa "rotsnubblarn" när vi var där sist. "Jonstorp lever inte länge till nu när Helsingborg är uppe i ettan"........synsk kille det där.

Tyringe då? Man känner ju igen sig lite. Man gick ju nästan varje dag och väntade. Och VN vågade man ju knappast öppna när GSK var som värst ute för att slippa KK. Så man avundas ju inte Tyringes supportrar och medlemmar nu.

Idag och igår har man mått gött. Jag har glatt mig som tusan över GSK.s kämpa insats mot KIK. Det vi missade i Olofström fick vi tillbaka med råge i söndags. Synd bara de tre olycksminuterna i första. Men det kanske gjorde matchen än bättre.

Varför?.......Skjuter man 50 skott och 30 av de var dumpar och slumpstyrningar på mål. Ingen går in under ordinarie matchtid men första lilla ynkliga lilla dumpet styrs nästan hur lätt som helst in direkt i förlängningen. Varför funkar det då och inte på hur många som helst innan. MYSKO!!!

2 kommentarer:

Tommy sa...

Menar du X7N eller???

# 72 Mårten sa...

JA jag menar det. Du är rolig. Här skriver man ett V och du tänker x7 direkt.
Du är skadad av mijön du befinner dig i Tommy.