22 januari 2007

Buss nr..2

Man kan säga att denna gång var resan höjdpunkten och inte matchen. Så kan det tyvärr bli ibland. Låt oss börja på söndagsförmidagen. Klockan är väl si så där tio och man gör lite frukost och slår sig ner för lite NHL på NASN. Då börjar jag tänka på att vi är ju sex som skall med så va katten en till så kan det bli buss ju. Ett samtal till Ås blev det och jakten på folk kunde börja.

Tiden började bli knapp med tanke på att jag måste gå "GSK rundan" innan så väl hemma efter den så hade det blivit nio samtal på vägen och tre hemma tror jag. Klockan var nu 11.40 och bussen bokades. Inte illa med så kort vassel av Ivar Svensson i Ås. Endast en timme innan avfärd.

Färden styrdes sedan av våra magar och vi hamnade som vanligt i Åled för lite lunch. Väl inne så Började Ås.a bons kommentarer hagla. Och vi andra var ju inte sena med att haka på. Sen underlättar det ju med att personalen har samma humor och sopade tillbaka så jag tror att "Ås.a kären" till och mä blev lite röd om kinderna. He He!!

Väl framme vid Poppes hemmaplan så måste ju blogaren själv ta ett gruppfoto till sidan. Och gissa om man tycktes jobbig nu eller. Som ni ser så började de springa sin väg så det fick bli två kort. (ville ju ha drevkarlarna framför bussen ju)
Som sagt matchen denna gång var inte mycket att skriva hem om men deras klack kan få några rader. Vi stog 7-8 meter ifrån dem och sjöng gjorde de men jag hörde katten inte vad. De sångerna var nog positiva för HHC. Men att sedan Erlen spyddes ner med hat kan inte gynna deras hockeyklubb nämnvärt. De var fem stycken var av en hoppade hela matchen igenom. Imponerande. Men några bortamatcher har man ju aldrig sett dem på.
Synd om Rasse att det skulle bli så avgörande hans puck tranport i egen zon. Men man kunde gissa att det skulla bli uddamål igen som avgör. Alla möterna har ju slutat så. Men vi får skylla oss själva. 29 skott denna afton och endast en straff i boxplay sätter vi. Bara att bita ihop och komma igen. Det gör vi på läktaren i alla fall.

Kolla lasset!!! Inte bara det. Kolla soffan med. Den var la go men en sådan fasansfull restaurang detta var i Ängelholm har jag aldrig varit med om. Kan nästan tro att tv Ernst har varit här och kladdat. Brunt var temat och då menar jag brunt. Soffor och puffar??? Ja puffar var det att sitta på och toan sen då? Kakel och klinker i samma bruna färg. Ingen kontrast alls. Bara en vit toa och handfat. Rena rama "darkroomet!?!?!" Har aldrig varit här innan trots många resor söderöver. Brukar ta lådan som är granne med haket i stället. Det kommer jag fortsätta med för här går jag aldrig mer in.

Inga kommentarer: