18 januari 2007

En krona..Inte tre.

Va fint det var att komma till Gislerinken och mötas av grilldoft och en massa folk redan vid 18.30. Och att det blev nästan 330000 på kontot är ju inte sämre. Men jag börjar med att klaga.

Väl på plats var det inte så mycke folk där vi brukar stå. Förutom i gångarna och uppe vid räcket förståss. Konstigt att det alltid korkar igen där och i kanterna när det finns bra platser en bit in på läktaren.

Jo när man var på plats så var man beredd att börja heja på grabbarna men att det stod en pajas ivägen gjorde mig lite lack. Våran trummis hamnade bakom pajasen som inte ville flytta på sig. Han var där i sällskap med ett par andra och hockey har de nog aldrig sett. Och att det finns en klack till varje lag kunde pajasen inte fatta. Vi är en liten skara som hejar men laget uppskattar det i alla fall. Jag sa till han att ta ett steg åt sidan så vi kan ha trumman på räcket. Pajasen vägrade, var på jag sa att "trummisen har stått här varje match och trummat och dessutom betalt för det" lite kyligt blev det efter det.

Perren gick igång och det hejades en del och efter ett tag så började det även pikas rejält bakom pajasen. Han gav sig inte för det. De flesta brukar göra det när det trummas och hejas och dessutom pikas rejält.

Inte nog med det. Det klagades å det grövsta på GSK. De jämförde med tjurlaget från Jönköping. Och grabbarna var inte vatten värda. det var fel på allt. Va fan det är ettan det här men det fattar väl inte han. Detta är enkronan inte tre kroner som var på isen ikväll. PAJAS!!

Det löste sig sedan i pausen. Tror det var de där pikarna bakifrån mer än att han var korvsugen som gjorde att han försvann. En tidningsskribent kom för att få några ord med oss i pausen och man får hoppas att Finnveden Fredag skriver bättre är prenummerationsblaskan från x7. Vi får se i morgon och återkomma.

VN ja...!?! Vilken skittidning. Tyringe var laget. jo jo. Förfest eller??? Var de inte där??? Eller är reserchen så kass??? Rubriken då??? RF-ordföranden såg blekt GSK??? Håller med Imperator att kunde man inte skriva något positivt om GSK någon gång. GSK var inte blekt igår. 35 skott på mål och minst 30 till utanför. Jag sa till reportern i pausen just detta. "skriv vad du vill om föreningen och oss bara det blir lite positivt. GSK är värda det." Kockrent exempel detta i skittidningen. Blir kul att skåda och läsa i morgon och jämföra. Kolla här. Fulla läktare igen. Jommlans kul det och vem man frågade och pratade med så hade alla hörsammat att ta med ett par polare. Om det kunde vara så varje match i fortsättningen.
Nöjd blogare hemma från jobbet för att skriva ner några rader. Kuriosa här är att jag hade börjat plita ner tankarna för fullt när det hände. STRÖMEN GICK!!! Tilläggas ska att man mobbat de strömlösa jobbpolarna lite med att det har inte blinkat i en lampa här hemma ens under två rejäla stormar. Chi fick jag..... datorn var ej laddad så mitt innlägg försvann i intet och detta är andra försöket således. Typiskt!!
Ni kanske ser min egentagna bild ovan och att det är en stor go å gla kexchocklad på bilden. Lotteri rötan håller i sig. På frivilligentren var det jag och en centerpolitiker som vann. Kul det men att 50/50 lotteriet gav typ 9000 så man blev ju lite avis ändå.

Inga kommentarer: