03 januari 2007

Nygammalt.

David Lidholm tillbaks.


Jag var på träningsmatchen mot "Roffes ullharar" igår. Spö 0-2 och det finns väl inte så mycke mer att säga om det. Men det jag vill skriva om är inte att Simon Hjalmarsson var med. Att han är med kan väl mest ses som en fin gest mot honom. Han kommer ju inte att spela för oss inom de närmsta åren ändå. Okay. Förutom de två märmaste matcherna tror jag. Lite om hans insats snabbt då. Gjorde ej bort sig. Lite lätt än. Ett par fina kombinationer. Inte mycke bättre än sist i GSK. Dock ett ämne helt klart.

Det jag ville skriva om var det roliga att David Lidholm var tillbaka. En spelare det snackades om på försäsongen men ingen sett till. Hans spel i kvalserien till ettan för en tid sedan har jag saknat. Om än att han fick speltid endast i tredje perioden igår så syns det att vi har ett allternativ till där på forwardsidan. Han kunde själv ordnat en ass när han gick in tufft bakom mål och flyttade backen för att sedan frispela en GSK.are. Lite träning till och matchvana så jäk... Som sagt det roliga med detta är att vi har en kille för framtiden här.

*

Lugnt ikväll. Det skall bli lite j VM hockey på tv nu. Får be GSK.s j20 målis om ursäkt här för att det inte blev en resa till x7 ikväll. Hade ju lovat dig det. Men den sena tiden och Sveriges framfart i j VM är min förklaring.

Inga kommentarer: