14 augusti 2009

Fullsatt och kul för GSK.

Denna kväll unnar jag GSK.

Att Nordic Trophy kom på besök var en lyckad grej. 1950 personer på läktarna och fullsatt i och med det. Hade ju ingen anledning och gå för hockeyns skull denna gång men kan klubben tjäna en slant är det kanon. Och det gjorde man denna kväll som verkar flutit på bra utifrån en besökares synvinkel. Gick snabbt att kunna köpa något, och i parken verkar det som det flutit på bra efter vad jag hörde med bekanta som var där innan. Kanon alltså. Bara någon nu som aldrig varit i Gislerinken insåg hur det kan vara på en match i hallen och därmed kommer tillbaka när mina grabbar spelar. Jo..... en del av min bekantskapskrets som var på matchen har aldrig satt sin fot i rinken förr på en hockeymatch.

Efter lite mingel och en kopp kaffe i caféterian så intogs den plats jag och #50 hade på läktaren som abonnerades i allsvenskan. Den är mot mitten högt upp på ståplats. Har inte stått där sedan -02 och må säga att vibbarna kom tillbaka en smula från den tiden nu när det var fullt med folk runtomkring en igen.

GSK 2009 visade upp sig i paus.

Väl i andra pausen så var det något för mig. GSK-laget radade upp sig och presenterades. Må säga att man blev bra sugen på att få se dem i action på söndag och framöver.

En enda plump med kvällen kan jag ta på. Det var att jag blev lite fast på läktaren i pauserna. Såg så många man inte sett på så länge och ville bytt ett par ord med alla.

By by!

Inga kommentarer: