09 maj 2008

Övergångar hit och dit. Mest Borås.

Remstam hamnade i Borås. Hans egen kommentar till klubbens hemsida lyder som följer.

"Det känns annorlunda att dra på sig den röda tröjan. Det trodde jag väl inte för 10-12 år sedan när jag spelade i Nittorp, men tiderna förändras. Eftersom jag vill bo kvar i Grimsås och vill fortsätta spela hockey på en hög nivå var valet av klubb inte så svårt, även om det svider att tacka nej till Nittorp"

Ränderna går aldrig ur heter det ju. Känns riktigt bra att han nämner dåtidens rivalitet. För vilka goa derby det var på den tiden. Vi hade ju även en motståndare österut. Men som han säger så kan man ju anta att han aldrig skulle tänka sig en gul tröja som står GSK på. En tröja jag själv förstod att jag skulle sova i om man så säger.

*

Simon Hajlmarsson skall spela i BHC även han kommande vinter. Tror om jag inte har helt fel även vintern därpå.

*

Fröken Färjestad till Leksand. Första tanken. VA FAN! Pelle Prestberg i mitt lag. NÄ! Men när det smält in lite nu så karln hittar ju målet och han är svensk och ja. Han går in i en förstakedja vilka vi än tar till Leksand. Det är bara det att sist vi överbetalade Färjestads fröknar vid namn Steen funkade det inte helt lysande. De spelade bara längs med linjerna. Pelle kan ju gå rakt och snabbt mot mål så det blir nog bra det här. 30-35 mål får man väl se som beting i detta fallet för godkänt.

Inga kommentarer: