25 maj 2008

Gasolineweek del 3.....the ending.

Inspirerade av föregående dag så fick vi för oss att endast få en halv natts vila och gasade ner till Hinnerydssträckan i ottan igår. En sträcka på Sydsvenska rallyt som skördade många offer förra året. Andra var på plats då när jag var någon annanstans.

På plats kom jag tror 300 pers till kröken men alla blev lite besvikna. (Även jag trots en tia rikare för att ingen körde av.) Det blev bara nära plåt skrammel. Alla vi hann med att se kom igenom. Klart att de var förvarnade på faran och softade lite. Vi fick dock se fin rallykörnong i höga farter genom kurvan och bäst körde Mats Jonsson som tog hem rallyt till slut för åttånde gången totalt.

Efteråt begav vi oss till Göteborg för att avsluta "gasolineweek". De krascher vi inte fick se på morgonen fick vi se på kvällen i GP Speedwayen på Ullevi. Bra speedway till paus följdes upp med otal antal vurpor efter dito. Jonsson, Iversen, Dryml, Harris, Hancock, Andersen, Nicholls, Gollob och jag vet inte hur många de var som bet grus. Tyvärr en del skador som följd. Västervik drabbades en del men vi skall kanske vara tacksamma för det tills tisdag.

Polackholta vann och Bebben blev bokstavligen påsprungen på öppen gata av Gollob. Allt kan hända i och runt speedwayen.

Lindgren ser jag som moralisk vinnare. Polackholta körde bara in 17p medans tvåan Lindgren plockade hem 22p. Lite märkligt men så är det.

Avenyn med dess restauranger brukades även av ressällskapet innan tävlingen i en välutnyttjad dag som slutades i bingen först 02.15.

Inga kommentarer: