25 januari 2009

Ett nytt inlägg från mig.

Idag var det hockeyledig söndag. På plats vill säga. Mitt LIF cashade in en tvåsiffrig igen mot föredetta GSK.arn Anders Selins lag så det blev till att följa den via datorn nu i eftermiddag.

Hamnade dock i rinken igår då j-20 spelade mot Mjölby. Slutade oavgjort 3-3. På tiden med lite poäng på hemmaplan. Om än bara en denna gång. Men Mjölby parkerar på andra plats i serien så det var bra gjort.

Årliga supporterklubbdebatten har blossat upp igen lagom tills serien förhoppningsvis snart är slut. Jag är en av gamlingarna som det stog i ett inlägg som står där borta och hejar. Alla är välkomna att hjälpa till men att sitta hemma och vilja ha en klubb för att heja på laget hjälper föga. Det är på matcherna man hjälper laget och då måste man gå på varje match så som alla gamlingar gör som står och hejar nu. Då hörs det, då syns man, då hjälper man killarna. De 250 personerna som går frekvent på GSK.matcher, sittandes eller ståendes vet hur det är nu och hänger med i ramsor och klappningar rätt bra. Vi är långt ifrån sämst i serien på att få till lite stämning på matcherna. Men ju fler desto bättre förstås.

Go GSK Go!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

När GSK mötte Leksand i allsvenskan. Vilka höll du på då?
Mvh
Love

# 72 Mårten sa...

Ja du Love...

Då var det jobbigt. Ställde mig vid rödlinjen och bara studerade spelet utan att yttra mig.

Uppe i gamla Leksands Isstadion kändes det ännu värre. Det omöjliga hade inräffat att LIF skulle möta GSK.

Men man tänkte nog i stort att skada inte varandra nu bara.

Det gick inte att hålla mer eller mindre på någon av klubbarna. det var bara konstigt alltihop.

Anonym sa...

Jag vet exakt hur du kände det,jag känner det nu som du förstår.