26 januari 2009

Ett förtydligande.

Superstars. En väl fungerande supporterklubb.

Fortsätter lite på gårdagens inlägg här. En liten förtydling. Jag har inget emot supporterklubbar. Det är helt nödvändigt med supporterklubbar för de lagen som drar en aning mera folk än GSK på sina matcher. När det som för dem samlas många individer så krävs det ett litet regelverk hur man skall bete sig och vad man står för i synnerhet. Ett bra verktyg för att alla skall dra åt samma håll och stötta laget till max. Sen att 90% av alla medlemmar i riktiga supporterföreningar också tar sig till matcherna och är stammisar gör ju att klubben i fråga skall ge rabatter och fördelar som tack för hjälpen.

Att dra runt en supporterklubb med ett antal gemensamma bortaresor, allmänt föreningsjobb med debet och kredit, hemmaarrangemang, hemsidor och dylikt är ett jättejobb. Jag som står och drar igång 60-70 % av ramsorna nu idag känner detta lite som att det är jag som skall dra igång något. Så blir det inte. Jag satsar vidare på skrivadet som tar all min GSK tid inklusive matchbesöken. Ni anar inte hur smidigt det är att ta sin egen kareta och nära polare och bara dra iväg utan bekymmer på bortamatcher. När man skall ordna bussar hit och dit så skall ni förstå att folk har väldigt svårt att fatta när ens en deadline är för att en bussresa skall bli av. Är den på onsdag till en fredagsmatch......ja då skall alla med först på fredagen.

Men då undrar ni men hemmamatcherna då? Det kommer inte att bli lättare att ordna något gemensamt där. Har faktiskt försökt med en liten banderoll för att tacka laget en gång i tiden när vi behövde det men löften som sprack även där fick en att tappa sugen direkt.

Jag kommer att stå stadigt på läktaren och fortsätta att heja och skrika mig hes på GSK. Det är nog så vi skall fortsätta att göra oss hörda i Gislerinken tror jag. För helt skit kan det inte vara idag för spelarna tackar oss trots allt efter matcherna. Men lite fler som ställer sig vid gamlingarna för att hjälpa till vore önskvärt. Då får även vi chans att vila lite emellanåt så som spelarna får göra.

Over and out!

Inga kommentarer: