20 januari 2009

Drabbning modell viktig.

Ulricehamn kommer till Gislerinken i morgon. Ett Uif som imponerar lite på mig. Laget bytte serie till våran inför denna säsongen. Då vi mött dem i matcher och träningsmatcher de senaste åren har det knappast varit något motstånd. Annat är det nu. De har ett spel och är tajta. Ett riktigt bra powerplay är att se upp med i morgon med.

Laget kryddades med Borkenhagen från Bhc nyss. Annars är det Grundberg, Drott och Dryler att se upp med. Jeff Gustavsson har inte varit med mot oss än. Men laget är jämnt och jobbig överlag.

11-1. Hur reser man sig från det? Själv brukar jag vara odräglig efter en sådan förlust. I synnerhet i det läget vi befinner oss i. Men denna kändes mest...jaha. Blev ett GSKhockeyvakum i min skalle på något sätt. Måste tillbaka tills i morgon för att känna laddningen igen.

Verkar som frånvaroläget är lite bättre nu i GSK men som vi alla vet så är det bäst att vänta tills matchdagen med vad som ställs på banan. Men de som ställs på banan hoppas jag kör på av tusan. Det är nu det gäller. Vi kan skaffa oss ett bra grepp om ett kontrakt vid vinst. Vi må hoppas att det blir så.

Go GSK Go!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej #72 Mårten!
Bra bloggande tycker jag.
En liten grej bara som jag tänkt på vid tidigare möte, vet att det är en lite liten sak o att du inte gillar att bli rättad, men Ulricehamns IF heter föreningen och blir du UIF inte UIK.

Annars blir det seger i kväll tror du?
Med vinst så blir ju det lite andrum ovan strecket.

Annars risk för derbyn mot NIK i ev. kvalserie. NIK har enl. säkra källor gjort klart med Peter Kristensson, från Borås HC, i år och nästa säsong. De ser starka ut, fast det är ju div. 2 så svårt att dra några växlar på det.

lycka till ikväll ser fram emot en kul match

Hälsningar
Hockeylover

# 72 Mårten sa...

Hockeylover.

Helt rätt. UIF och inget annat. Tillrättat nu.

Går lite för fort ibland.