25 februari 2008

Tack skall ni ha M & M.

Loggade in mig här för att skriva lite när inspirationen föll på en smula under eftermiddagen på jobbet. Ämnet för dagen var Marko och Markus. Och det är det fortfarande men såg att jag ej behövde skriva det en gång till bara. Var en halvtimme för sen.

Hade ej skrivit det bättre själv.

Så som jag ser på hockeyn i Gislaved så ska det fasen inte slås ner på dessa herrar. Tar sig ofta tid till lite snack före och efter matcher. I synnerhet borta. Det har gjort att man som supporter känner än mer för laget i hjärtat. Den kontakten har jag aldrig känt förut under mina femton år av kuskande efter GSK.

Hade vi nu tagit en utifrån så hade det bara slutat med en sparkad tränare till vid jul som gick. Kom ihåg var ni läser detta nu. Nästa säsong kommer det att se likadant ut. En trupp börjar och kör på, kvällarna blir mörka, skador och sjukdomar kommer, bottenplacering i tabellen som vanligt vid jul. Då är det gött att ha någon från "huset" som står i båset. Hade det varit någon välavlönad så hade då fasen jag gormat på sparken i alla fall. Kraven kommer direkt.

Lite märkligt att inte en enda rad skrivits på GSK-hockey.com om att tränarna lämnat oss. Vakna!

*

Lite lite tändning och uppladdning inför matcher i Sverige. Kolla in gårdagsnattens match mellan Vancouver och Detroit. Lite tuppfäktning är aldrig fel innan. Spana i rödlinjen. Den är som en mur och att passera den på uppvärmning i NHL är detsamma som att casha in en böteslapp. Men samtidigt.....väx upp grabbar! He he!

Klipp ett.

Klipp två från samma "match".

Inga kommentarer: