21 februari 2008

Finhockey.

Det blev det igår och att det blev det visste jag inte när jag steg upp på möran. Lite i och för sig men deras kanslitelefon var fimpad så jag gav upp. Men på förmiddagen på jobbet fick det bli ett sista samtal. Då gick det att få tag på biljetter. Konstigt förfarande att ha den avstängd när det finns miljonskulder. En rätt enkel inkomstkälla att mot LIF ha den på.
Detta var vad man fick se av Gurra denna afton. Värma egna målisen var det som var svettigast. Tråkigt men lag som Lakejerna får gå grymt kort med folk då som domaren valde att blåsa sönder andra perioden fullständigt. Eller vad sägs om 72 minuter bara i den perren. Och det för ingenting.

Ett byte i första såg jag att han gjorde. Möjligtvis fler men som sagt det var vad jag såg. Matchen relaterar jag ej här mer än att Lif gick enkelt upp till 1-2 i första. Andra blåses sönder och Leksand behåller ledningen med 2-3. Tredje så spelar man av men går på rätt hårt ändå och fixar segern med 2-4. Green, Gabbe, Petro och PiEd målskyttar.

Lakers skapade rätt mycke och imponerade stundtals på mig. Men Leksand har full koll förutom när man får spela i boxplay de första nio minutrarna i andra. Exakt! Pehr Claesson är inte bättre.

Alvestadomare i Växjö. Rimmar bra va?

Grosek vs Markusson. Är det inte Vopat så är oddsen inte höga på Grosek. Jo förresten så fick Markusson mest spö om ni undrar.

Ingen örn men en minst lika bra Eddie Läck. Helt chanslös på Weinstocks vådaskott. Kling och sedan mål. Andra är det "artonde" skottet i pp som är otagbart. Däremot svara han upp med tryggt spel och avgörande räddningar. Känns tryggt.

Kul att stå i en stor rejäl klack igen. Alla kan sångerna. Tajmingen och takten är grym. Ståplatsen inehöll allt från kids och råsupportrar och gammal pensionsålder. Studerade därför en tanta hur länge det gick innan hon sjöng för fulla stämband. I tredje gav hon vika för "heja heja heja Leksnd.....LIF är dom bästa" och när den rullar över en kvart går det inte att stå emot längre. Så skall hockey upplevas. Alla skall vara med!

Varför saltar man en kruttorr väg? Okay. Det kan bli fuktigt men första bil drar ju fasen ner allt i diket.

Bra mycke finare bilder än min lur erbjuder finns här från matchen. Jag finns med på bilderna någonstans. Den som hittar mig gratulerar jag i förskott här och nu. Suveräna bilder för övrigt!

Lite märkliga evenemangsgrejer. Bortastå och ena hemmastå är bestulna på resultattavlan. Den sitter ett par meter ut från väggen mellan de olika ståplatserna och därför inte syns. Kan ju inte vara så krångligt att få in den ända in till väggen så alla kan se. Urusel service och en ren skandal att ens ta betalt på de platserna. Okej att stå och skrika ner till klackmedlemmar längst ner efter tiden gör ju bara att gemenskapen ökar.

Inga kommentarer: