11 februari 2008

Lite Mörrum igen.

Idag tänkte jag att jag skall skriva lite om Mörrum faktiskt. De står inför en inte avundsvärd situation på onsdag då Kristianstad kommer till Jössarinken. Tänk vad de har fallit ihop om man så säger. Nu näst sist med två poäng upp till Hhc. De sex bonuspoängen kanske helt enkelt invaggade dem i falsk säkerhet och de trodde att allt var lugnt. Vad vet jag? Men kräftgång har det varit i vår.

Mörrum är ett lag jag vill ha kvar i serien för det brukar vara kul att fara dit och jämt och tätt brukar det vara. De segade sig kvar en tid i Allsvenskan efter oss och som det känns med små medel. Kulturen finns i väggarna på den slitna ishallen på kullen. Så är det.

Så vad avslutningen har att bjuda på får ni räkna på själva. Jag hoppas på Mörrumsgrabbarna på onsdag.

GSK.s playoff chanser ökar ju definitivt om det händer.

Inga kommentarer: