01 september 2007

Premiär.

Träningsvärk i veckan?

Premiär i Gislerinken var det för många. Mig i shorts, Claes i båset, j20 laget på isen, domarn på linjen. Jag kom när Skövde ledde med 1-0 och gick när det stog 7-2 till samma lag. GSK jniorerna ryckte sedan upp sig en smula och gjorde två mål till. 7-4 slutade det. Telefoner är bra ibland när man pyser iväg i förtid.

*

Lördagar kan börja olika minsann. Förra hade jag problem med min rauter redan på fredagen och brydde mig inte förrens dagen därpå. När man kom upp på lördagsmorgonen var det inget varmvatten (54 hushåll drabbade), Fick ta vägen om pannrummet efter att vicevärden ringt. Problemet löstes efter andra rundan dit. En dörr skulle rätas ut som vi gick bet på. Inte bra. Farsan strulade till sin digitalbox. En tur dit så löste sig det. Tack för kaffet. Sedan rauterstrulet. Bra först nu. Jäkla skitdag!!

Det skall vara som i dag. Man ligger och drar sig en smula och grunnar på vad man skall göra och allt bara funkar och man får skitmycke gjort. Idag. Ut mad lakanen, städa, tvätta tvättmaskin, 4169 steg, dusch, kaffe, Gislerinken, handla, laga middag. Hittills. Bror duktig! Nu är det Leksand på swehockey som gäller. Med en rykande färsk seger mot Moringarna så känns det fint att fortsätta cupen med finalmatch mot Brynäs. Så kan en lördag börja. Bra mycke roligare.

Inga kommentarer: