08 september 2007

Hockeyhelgen hittills.

Hemma från cupen nu och har sett GSK.s matcher hittills. GSK-Mörrum 2-2. Tycker att det var en bra match. Mörrum hade det under kontroll och spelade på sitt resultat tills Heinzaren började veva från båset i tredje perren. Matti var inte sen och nita Ottinger som även han kom från båset efter avblåsning. GSK utnyttjar feman med att komma ikapp. Tilläggas kan att Kölle och Hoffa jobbade in oss i matchen igen i tredje. Moral det.

Ulricehamn idag på förmiddagen. 3-0 vinst till GSK. Helt programenligt. En skitmatch. Där vi spelade av tiden i de två sista tycker jag.

Frölunda j20 sedan och nu var det hockey minsann. Tempot hette duga och även det fysiska spelet kom igen i denna match. Syntes klart att GSK grabbarna ville mer nu. 2-2 slutade det. Och final som gäller i morgon mot samma lag igen. Lite imponerad är jag allt av j20 indianerna om jag får säga det. Det var de som satte upp tempot. Men ett par utvisningar hjälpte dem att få fast oss. Det är klart att man vill inte ha dem i sin egen zon för mycket för då kan det hända vad som helst. Deras svaghet ligger i att kunna få fast dem i deras egen zon. Jäkligt kul att se "våran" Simon ta för sig och ett riktigt snyggt mål gjorde han med. Men med en sågan passning så hade jag också satt pucken bara jag vågat vara på banan.

Morgondagen då? Mörrum-Ulricehamn i tidiga placeringsmatchen och GSK-VF j20 i final. Kommer nog att försöka bege mig upp till Gislerinken så att jag får se hur bägge matcherna slutar.

Inga kommentarer: