05 november 2008

Hockeyvila.

Lite bristfällig underhållning här nu när mina lag vilar upp sig. Dessutom en släng av en smula skrivkramp tycker jag.

Rätt onödigt inlägg det här då må jag säga.

Men bara att hålla ut så skall man nog komma igång igen. Redan nästa vecka kommer det nog bli en del hockeyresor att skriva en rad eller två om. Längtar dit för det var exakt en hel jommlans månad sedan idag jag var på bortamatch sist på plats. Stålhallen i Olofström. Måste vara något av ett rekord det.

Inte bra!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Tipset kan vara att läsa lite böcker. Försök att anamma språkbruket i skriven form. En sådan lärdom kommer inte på något sätt skada ditt textande, utan tvärtom.

Jommlans?

# 72 Mårten sa...

Böcker går bort och med min ytterst bristfälliga grundskoleutbildning så får bloggen funka som terapi för att försöka få ihop a till ö.

Anders Friborg sa...

Det är bättre att skriva lite galet än att inte skriva alls.

Fattar inte att det finns så många "språk-nazister" som ska klaga jämt.

Skit i dem.

# 72 Mårten sa...

"Språk-nazister"

Anders...är du säker på att det skall vara bindestreck mellan de orden. Kanske skall det bara vara ett ihopskrivet ord.

Vad vet jag..=)

Anonym sa...

Ja det ska vara bindestreck om man byter rad. Dock icke om ordet är samlat på en rad.

Dina punkter mellan "Anders" och "är du säker" är helt onödiga. Detta felet brukar oftast beskrivas som tangentbordsmisshandel.
Du har även glömt ett frågetecken eftersom du ställt en fråga.

Anders Friborg sa...

Jag gillar streck så skit du i det!!

# 72 Mårten sa...

.....oj?!?...shit...ohpps!?! Nu by-
ter jag rad. Oj!

Skriver nog på som vanligt lite till och anonym får väl helt enkelt plocka bort oss analfabeter från sin bokmärkeslista.

....oj!....bokmärkes-
lista var ett låååångt..oj!..ord.

Tommy sa...

Mårten.......... Du vet väl att idioters enda sätt att hävda sig på är att anmärka på ord...

Anonym sa...

Bristfällig grundskola låter inte roligt. Det är ju lag på obligatorisk grundskola i Sverige. Du kan med stor sannolikhet begära att få "gå om".

Lycka till med studierna!

Anonym sa...

Tommy: Du märker ju inte ord?

mannen bakom hallen sa...

Du skiver så en förstår till å me här pau ostkusten saå de e bra.

# 72 Mårten sa...

mannen bakom hallen.

Vet du vad? Ni är kanske lite smartare där borta och kanske kan pussla ihop A och Ö lite bättre.

Hockeyn är ju i alla fall lite bättre i hallen framför mannen än här...=)

Tommy sa...

Det händer väl att även jag anmärker på ord. Skilnaden är väl att jag gör det utan att gömma mej bakom "annonym". jag vågar ju stå för vad jag säger...

Anders Friborg sa...

Språket är i ständig förändring, därför går det inte alltid att säga vad som är rätt och fel. Trots att en del verkar ha fått för sig det för att de för 40 år sedan fick lära sig det i småskolan.

Det är bara kul med lite stilistiska variationer i språket och det gör det bara roligare att läsa. Man kan visst skriva språk-nazist med bindelstreck om man vill, då blir det lite lättare att läsa.

Mårten gör ett bra jobb, texterna är kul att läsa och småfelen tillför bara lite personlig stil i det hela.