24 augusti 2007

Torsdag och onsdag.

En lite för blöt oval. Inte bra!!

Ingen uppkoppling igår! Jäkla skit! Vet man inte vad det beror på och inte har koll själv så blir jag så himla trött på det hela bara. Grrrr....

*

Torsdag och försök till speedway. Gick på jobbet och kollade hela dagen om det regnade. Det gjorde det inte. Men hade hört på väderprognosen att det skulle komma på förmiddagen och sluta upp till kvällen. Var ju rätt nöjd vid trerasten och vi sa att har det inte kommit nu så kommer det inte. Första jommlans steget jag tog utanför dörren 16.15 fick man en droppe i huvudet. Helt otroligt!

Det slutade aldrig utan fortsatte hela kvällen och sabbade Lejonens kväll totalt. Fem heat kördes i alla fall och Lejonledningen var då 18-11 mot Team Bikab. Tror katten inte vi tog en enda start, men det hade vi gjort om matchen fortsatt. Lejonförarna körde ju om i stället och vinsten hade blivit stor. Otur är bara förnamnet för klubben. Hade man kunnat kört ynka fyra heat till så hade resultatet av det stått fast. Nu är det bara att börja om. Jag lider med Lejonen. Inte kul.

*

Onsdags och Nittorp som ni förstår. Seger 8-2. Oj,Oj, Oj.. Det var kul att det var igång igen. Och vilket GSK vi fick se. Ett lag som bara matade på. Inget Göteborgslagssyndrom här inte. Taktpinnen las i högsta växel direkt. Samspelta var vi inte. Lite bambi på hal is var det. Och Nittorp såg betydligt mer samspelta ut. Vad gjorde det. GSK var sugna denna dag inför jag tror närmare 250 st i publiken. Jag kände igen de flesta så det var mest GSK.are.

De nya älgarna då?

Alengård. En vass snidare som vi kommer få nytta av.
Bystedt. Mmmm.... rätt okej faktist.
Heiel. Stor och jobbig. Stod rätt vid målen.
Wass. Hade för mig att han var större. Har ju varit med en del så mer att hämta här.
Lundberg. Försvann lite i mitt otränade öga. Men en rejäl grabb. Det är bra.
Selin. Norberg typ till storlek. Lite släpphänt två gånger på blå. Men vill se mer här med.
Magnusson. Han är lååång. Räckvidd längre än Johan. Inte lite.
Larsson. Egen junior. Grymt bra. Gjorde inga misstag och verkade fem år äldre än han är. Torskade Sjöblom upp på läktaren vid Kölles mål. Tio älgplus bara på den insatsen.
#19 Från Skellefteå sas det. Vad fasen vet jag. Rightback som inte var så stor. Gjorde vad han skulle. Inte mer.
#29 Från Rögle sas det. Vad fasen vet jag. Rightback som var stor. Såg mycke Dvorak i han. Försökte hitta snabba uppspel i mitten. En rejäl back helt enkelt. VILL HA!!!!!!

19 och 29 vete fasen vad de hette. Har ej fått namnen mailade till mig än. Laguppställningslapparna var inte så många i Nittorp. Där av gissningarana vad de kommer ifrån. De provspelade för övrigt bara.

*

Man kan hinna rätt mycke på på en dag. 6.30-16.15 jobb. Hemma vid 16.23. Dusch. 16.30 möte. Hemma igen 17.50 äta två mackor sammtidigt som man pratar telefon. 18.05 iväg. Match. Hemma 22.00 igen. Det funkade denna dag.

*

Äckliga hamburgare de sålde i Nittorp. Bränd och söndermicrat bröd. Jisses som det smakade. FY FAN!!!!!

2 kommentarer:

Tommy sa...

Var man i tid så fanns det laguppställningar ;-)

# 72 Mårten sa...

Helt sant Tommy. Tur jag har bra vänner jag stog bredvid.