01 april 2007

It's over

Kvalseriehockey idag som gällde. En hur fin dag som helst. Började med att rensa ur stenen ur vinterdäcken vid garageväggen. Man led inte direkt. Sedan fika och en tur med Forden för att panta burkar och slänga tidningar. En lugn förmiddag således.

Sedan lagom till hockeyn kom Malmöiten på besök för att kolla in bravaderna på isen. Denna malmöit som man alltid nuförtiden får säga upp bekantskapen med lagom till KS. Våra gäng har ju bytt plats de senaste åren känns det som.

Löven - SSK valde vi att se på och det gjorde vi rätt i nu när LIF och MIF inte visades. Så swehockey fick det bli vid sidan om. Ja vid sidan om blev fan inte så länge. I sista vid 6-4 ställning i LIF-MIF matchen fick jag som jag skrivit här förr gå en runda runt växterna och längst in till hörnet och vända. Gick fan inte sitta längre. Och 6-5 blev det mä. PHU!!

Ett elitlag ville i alla fall jag ha väck. Och Malmö hade ju hjälp av löven. Och SSK som hade det i egna händer fick till sist hjälp av LIF. När Leksand gjorde 3-2 så gjorde Löven 3-2 samtidigt på tv.n. Gissa om Malmöiten drog näven i soffan. Tih Tih!!!

Fegspelarsaik och Södertelje till elitserien. Jag är som sagt nöjd med hur det gick nu när vi ändå inte gick upp. Bättre för Leksand att bidragen byter ägare när vi inte får dessa. Och oreda i Malmö blir det nog var så säkra. Vi har många kontrakt påskrivna redan. Medans Rödhökarna lär flyga och fara.

*

Tingsryd missade Allsvenskan. Det kunde vi ju följa undertiden. Borås har chansen än men Väsby lär väl inte förlora hemma mot Pite. Så Borås är således rökta. Lika bra det.

*

Jag surfade runt lite och fick se att Ulricehamn gör sällskap med Göteborgs IK till ettan. Boro föll i år igen på mållinjen. Nu att Göteborg gjorde bort sig och föll med 11-1 mot UIK. Nu får Sjöbbe förklara för mig hur lagen skall delas upp. Borås hänger det väl lite på förstår jag. Men sen är jag rökt.

Men en liten historia om UIK.s publik så är det en "halvahallen" den där Lassalyckan. Vi var där i tvåan när vi spelade åt GBG hållet. Alla satt på den ståsittvafansomhellstläktaren. Vi stog och hejade lite och GSK skopade packen på isen. Det tålde visst ej publiken och kastade en jäkla massa burkar papper och skit på oss. Väx upp. Bara att vänja sig för i ettan blir det spö. It's over. För kycklingarna i rondellen. För jävligt kort sagt. I lördags morse var de halshuggna redan. Säkert småyngel som inte har annat att göra än att sabba. Tråkigt!!

Inga kommentarer: